نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا تا به حال تصویری مفهومی از یک گوشی سامسونگ هوشمند کاملاً شفاف دیده اید؟ به نظر می رسد این ایده در آینده وجود دارد و کاملا غیر واقعی است. در حالی که برخی ادعا می کنند در قرن حاضر انتظار گوشی سامسونگ های هوشمند شفاف را دارند، برخی دیگر آن را چیزی بیش از علمی تخیلی نمی دانند. بنابراین، آیا گوشی سامسونگ هوشمند شفاف در آینده ساخته می شود یا خیر؟

گوشی سامسونگ

ایده پشت گوشی سامسونگ هوشمند شفاف

از آنچه می توانیم بگوییم، یک تلفن هوشمند شفاف از نظر عملکرد مشابه آخرین نسل گوشی سامسونگ های هوشمند تاشو خواهد بود: این یک نوع جالب است. یک گوشی سامسونگ هوشمند شفاف عملکرد گوشی سامسونگ را به شدت بهبود نمی‌بخشد یا هیچ کار مفید دیگری انجام نمی‌دهد (به جز اینکه گوشی سامسونگ را بدجنس نشان می‌دهد).

با این حال، پیشنهاداتی مبنی بر اینکه یک صفحه نمایش گوشی سامسونگ شفاف از نظر عملکرد چه کاری می تواند انجام دهد وجود دارد، اگرچه هنوز نمی توان این موضوع را تایید کرد. برای مثال، برخی پیشنهاد کرده‌اند که تلفن‌های شفاف می‌توانند هم عکس گرفتن و هم تغییر برنامه را بهبود بخشند.

با یک صفحه نمایش شفاف، می توانید دو برنامه مختلف را باز کنید، یکی در هر طرف، که تغییر کار را آسان می کند. اما اینها اساساً تنها مزایای پیشنهادی تاکنون هستند. جدای از آن، یک صفحه نمایش شفاف هیچ کار مهمی را انجام نمی دهد.

تاریخچه بوجود امدن صفحات شفاف

تلفن های شفاف هرگز برای فروش تجاری ساخته نشده اند. اما در حالی که غول‌های گوشی سامسونگ‌های هوشمند مانند اپل و سامسونگ هرگز به عرضه نهایی یک گوشی سامسونگ شفاف اشاره نکرده‌اند، نمونه‌های اولیه ساخته شده و پتنت‌هایی ثبت شده است.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه مجدد بازنشانی دستگاه های گوشی سامسونگ

در سال 2012، اپراتور تلفن همراه ژاپنی Docomo و Fujistu، یک شرکت فناوری ارتباطات ژاپنی گرد هم آمدند و یک نمونه اولیه شفاف با استفاده از یک صفحه نمایش لمسی OLED دو طرفه ساختند. این گوشی سامسونگ بسیار ابتدایی بود و هیچ شباهتی به گوشی سامسونگ های هوشمند امروزی نداشت. صفحه نمایش بسیار کوچک بود و روشنایی آن بسیار کمتر از حد معمول بود. اما در واقع شفاف بود.

همچنین Ericsson Xperia Pureness وجود داشت، یک تلفن ویژه که در سال 2009 با صفحه نمایش شفاف عرضه شد. اما آنطور که به نظر می رسد نیست، زیرا صفحه نمایش کوچک بود و بیشتر شبیه یکپارچه بود و شفافیت آن عالی نبود.

عملکرد گوشی سامسونگ هوشمند شفاف

صفحه‌نمایش‌های شفاف OLED، کاندیدای اصلی برای گوشی سامسونگ‌های هوشمند شفاف، قبلاً در تلویزیون‌ها استفاده شده‌اند. در زیر می توانید مشاهده کنید که چنین تلویزیون هایی چه شکلی هستند.

علاوه بر فناوری OLED، با استفاده از نمایشگرهای شفاف الکترولومینسانس (TASEL) و نمایشگرهای پیش نمایش معمولی شفاف (HUD) می توان به صفحه نمایش شفاف دست یافت. TASEL ها از یک صفحه شیشه ای، متناسب با یک لایه فسفر، و همچنین یک صفحه مدار تشکیل شده اند. این نوع نمایشگر، بیش از همه، می تواند شفاف ترین صفحه نمایش های لمسی را ارائه دهد.

با این حال، HUD ها نیز کاندیدای محکمی هستند. اینها در واقع قدیمی ترین نوع فناوری صفحه نمایش شفاف هستند. سه عنصر کلیدی برای ساخت یک HUD مورد نیاز است: یک ترکیب کننده، یک پروژکتور و یک کامپیوتر تولید ویدئو. با این فناوری های امیدوارکننده که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند، چرا تلفن های شفاف چیزی نیستند؟

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فریم میانی گوشی گلکسی نوت 3

کاربردی بودن گوشی سامسونگ شفاف

در حالی که ایده تلفن های هوشمند شفاف هیجان انگیز به نظر می رسد، چندین سقوط در انتظار گوشی سامسونگ های هوشمند شفاف است. اولین و واضح ترین آن، شکنندگی آن است.

حتی با یک شاسی فلزی و یک قاب گوشی سامسونگ، شکستن گوشی سامسونگ بسیار آسان است. با یک صفحه نمایش شفاف، این دو لایه محافظ را نخواهید داشت، زیرا آنها اساساً جادوی شفافیت را از بین می برند. بنابراین، خرابی های زیادی وجود خواهد داشت و مشتریان ناراضی زیادی وجود خواهد داشت.

در رابطه با موضوع مشتریان، اکنون اکثر آنها به نمایشگرهای صفحه نمایش با کیفیت بالا عادت کرده اند. متأسفانه، صفحه نمایش های شفاف نمی توانند همان رنگ های درجه یک و شفافیت ارائه شده توسط صفحه نمایش های امروزی را ارائه دهند. این بدان معناست که اگر یک شرکت بخواهد یک صفحه نمایش شفاف در مقیاس وسیع عرضه کند، احتمالاً فروش آن چندان چشمگیر نخواهد بود.

با این حال، عرضه یک گوشی سامسونگ هوشمند شفاف کاملاً دور از ذهن نیست. با تولید نمونه های اولیه توسط شرکت های ژاپنی و با زمزمه های غول های گوشی سامسونگ های هوشمند مانند سامسونگ و ال جی که روی این فناوری نیز کار می کنند، ممکن است در آینده نزدیک شاهد عرضه گسترده یک تلفن شفاف باشیم.

پیشرفت در فناوری

در حالی که بسیاری از ما دوست داریم یک گوشی سامسونگ هوشمند شفاف ببینیم، اما لزوماً همه مایل به داشتن آن نیستند. شکست در کیفیت و عملکرد ممکن است میخ های موجود در تابوت تلفن های شفاف باشد. اما این قطعی نیست و پیشرفت‌های فناوری در آینده می‌تواند منجر به تولید تلفن‌های شفافی شود که بر همه موانع غلبه کند. چه روزی خواهد بود!

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر بلندگو داخلی Galaxy S10

پیشنهاد مطالعه: نحوه فعال سازی VoLTE گوشی سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 7 =