نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اقدامات اولیه برای داغ شدن گوشی کدام است؟ شکایات مربوط به داغ شدن بیش از حد تلفن‌ها از سوی سامسونگ و سایر برندهای اندرویدی به طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند و تجربه‌های عالی گوشی‌های هوشمند را از بین می‌برند. مسئله مهمتر زمانی است که گوشی به طور ناراحت کننده ای گرم می شود، حتی زمانی که وظایف پردازشگر را انجام نمی دهد. گرمای بیش از حد بر عملکرد تأثیر می گذارد و می تواند باعث تخلیه باتری و سایر مشکلات سخت افزاری شود. اگر با مشکلات داغ شدن بیش از حد گوشی سامسونگ خود مواجه هستید، در اینجا کاری که می توانید برای رفع آنها انجام دهید، آورده شده است.

اقدامات اولیه برای داغ شدن گوشی
اقدامات اولیه برای داغ شدن گوشی

چرا گوشی سامسونگ من بیش از حد گرم می شود

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است گوشی سامسونگ شما بیش از حد داغ شود. اول، رفتار مورد انتظار وجود دارد. هر کاری که پردازشگر زیاد باشد باعث می شود گوشی کمی داغ شود. هنگام راه‌اندازی تلفن جدید در حالی که برنامه‌ها و داده‌ها را در پس‌زمینه بازیابی می‌کند، می‌بینید که دستگاه گرم می‌شود. همچنین هنگام بازی یا اگر برای مدت طولانی از دوربین استفاده می کنید گرم می شود.

شارژ سریع نیز مقصر است. در حالی که شارژ کامل گوشی در کمتر از یک ساعت عالی است، ممکن است هنگام شارژ شدن گوشی گرم شود. اگر در حین شارژ شدن تلفنتان هر کار فشرده‌ای انجام می‌دهید، اتلاف گرما ممکن است به اندازه دو عامل تولیدکننده گرما به طور همزمان موثر باقی بماند. شارژ بی سیم نیز به عنوان یک عامل شناخته شده است، زیرا این فرآیند کارایی زیادی را به صورت گرما از دست می دهد.

و البته عوامل محیطی نیز در این امر نقش دارند. اگر دمای محیط اطراف شما بالا باشد، تلفن شما گرمتر از حد معمول کار می کند، به خصوص اگر در یک قاب ضخیم و ناهموار قرار داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که حتی اگر دستگاه شما در زمان مورد انتظار بیش از حد گرم شود، نباید آنقدر گرم شود که دیگر نتوانید از آن استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ریست فکتوری موبایل سامسونگ

مشکل بزرگتر زمانی رخ می دهد که گوشی سامسونگ شما بیش از حد گرم می شود در حالی که نباید گرم شود. کاربران با گرم شدن تلفن مشکل دارند حتی زمانی که هیچ برنامه ای به طور فعال یا در پس زمینه اجرا نمی شود. برخی از تلفن های سامسونگ نیز ممکن است عملکرد را برای کنترل گرمای بیش از حد کاهش دهند و تجربه ای کند و کند را ایجاد کنند. برنامه‌های سرکش و باگ‌های نرم‌افزاری معمولاً باعث ایجاد مشکلاتی در گرمای بیش از حد می‌شوند که تشخیص آن سخت‌تر است.

چگونه مشکلات داغ شدن بیش از حد گوشی سامسونگ را برطرف کنیم

هنگامی که گوشی سامسونگ شما بیش از حد گرم می شود، می توانید چند کار را انجام دهید. همچنین برای جلوگیری از این مشکلات در آینده باید چند مرحله را به خاطر بسپارید.

برنامه های فعال و پس زمینه را ببندید

اولین کاری که باید انجام دهید در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی این است که کاری را که انجام می دهید متوقف کنید. برنامه ای را که استفاده می کنید ببندید و مطمئن شوید که همه برنامه های پس زمینه را نیز بسته اید. انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید تا صفحه برنامه های اخیر باز شود و برنامه های در حال اجرا در پس زمینه را بکشید تا ببندید.

اگر بتوانید برنامه خاصی را مشخص کنید که ممکن است هنگام اجرا در پس‌زمینه باعث ایجاد مشکلات داغ شدن بیش از حد شود، می‌توانید استفاده از داده‌های پس‌زمینه را غیرفعال کنید. به تنظیمات > اتصالات > استفاده از داده > مصرف داده Wi-Fi (یا تلفن همراه) بروید. برنامه را انتخاب کنید و اجازه استفاده از داده پس‌زمینه را خاموش کنید. این کار باعث می شود برنامه به طور خودکار در پس زمینه به روز نشود.

برای جلوگیری از اجرای برنامه های بلااستفاده در پس زمینه، می توانید یک قدم جلوتر بروید. به تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری > محدودیت‌های استفاده در پس‌زمینه بروید و برنامه‌های استفاده نشده را در حالت خواب قرار دهید. برای جلوگیری از اجرای کامل برنامه های خاص در پس زمینه، روی Deep sleeping apps و نماد + در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا برنامه ها را به لیست اضافه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض سوکت شارژ گلکسی نوت 4 سامسونگ

تنظیمات باتری را تغییر دهید

برخی از گوشی های سامسونگ دارای قابلیت شارژ سریع هستند که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آنها در هنگام شارژ شود. از استفاده از تلفن در هنگام شارژ خودداری کنید و آن را در طول شب یا بعد از شارژ کامل آن را به برق وصل نکنید. گرم شدن بیش از حد در هنگام شارژ نیز ممکن است یک نقص سخت افزاری باشد. کابل‌های شارژ فرسوده یا پاره شده را بررسی کنید و شارژر را با دستگاه‌های دیگر امتحان کنید تا ببینید آیا مشکلی ایجاد می‌کند یا خیر.

همچنین می توانید سرعت شارژ را کاهش دهید تا از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنید. به تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری > تنظیمات بیشتر باتری بروید و شارژ سریع، شارژ فوق سریع و شارژ بی سیم سریع را خاموش کنید. این سرعت شارژ را به شدت کاهش می دهد، اما گوشی نباید بیش از حد گرم شود. می توانید شارژ سریع را فعال کنید زیرا ممکن است مشکل گرمای بیش از حد ایجاد نکند و گوشی نسبتاً سریع شارژ می شود.

در همان منو روی Processing speed ضربه بزنید و آن را به Optimized تغییر دهید. در حالی که تنظیمات High و Maximum به فشار دادن گوشی در حین انجام کارهای پر پردازنده کمک می کند، این موارد باعث داغ شدن بیش از حد و تخلیه سریع باتری می شود.

اگر هنگام شارژ بی سیم تلفن خود متوجه گرم شدن بیش از حد شدید، باید به جای آن از شارژر سیمی استفاده کنید. شارژ بی سیم تلفن شما باعث تولید گرمای نهان می شود زیرا این فرآیند کارایی خود را به شکل گرما از دست می دهد. شارژرهای بی سیم رسمی سامسونگ با یک فن خنک کننده برای کاهش این مشکل عرضه می شوند، اما اغلب این به تنهایی کافی نیست. بنابراین انتظار داشته باشید که گرما محصول جانبی شارژ بی سیم باشد و به شارژ سیمی بروید.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه اضافه کردن جزئیات مکان به عکس در گوشی سامسونگ

باگ های نرم افزاری باعث این مشکل شده اند یا خیر

اگر تلفن سامسونگ شما بدون دلیل بیش از حد گرم می شود، ممکن است یک برنامه یا اشکال نرم افزاری سرکش باعث این مشکل شده باشد. گوشی را در حالت Safe Mode بوت کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. برای فعال کردن حالت ایمن، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید، نماد خاموش کردن را برای مدت طولانی فشار دهید و روی Safe Mode ضربه بزنید. اگر مشکل برطرف شد، یک برنامه سرکش باعث آن شده است. حذف هر برنامه اخیراً نصب شده یا به روز شده باید مشکل را برطرف کند. تنها گزینه این است که منتظر بروزرسانی برنامه یا نرم افزار برای رفع دائمی باشید.

مجوزهای برنامه را بررسی و حذف کنید

مجوزهای برنامه ممکن است باعث مشکلات داغ شدن بیش از حد شود. یک اشکال ممکن است باعث شود برنامه‌های دیگر فعال بمانند یا بدون اطلاع شما در پس‌زمینه اجرا شوند، زیرا به برنامه دیگری مرتبط است. این اشکال رایج تلفن پیکسل و پیام‌های Google به دلیل اجازه دوربین باعث داغ شدن بیش از حد تلفن شد.

به Settings > Apps بروید، روی نماد سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و Permission Manager را باز کنید. روی یکی از مجوزهای برنامه (دوربین، مکان و میکروفون گزینه های خوبی هستند) ضربه بزنید تا لیستی از برنامه هایی که دسترسی دارند را مشاهده کنید. یک برنامه را انتخاب کنید و اجازه ندهید مجوز برنامه را غیرفعال کنید. این را با سایر برنامه ها امتحان کنید تا ببینید آیا پس از غیرفعال کردن مجوزها برای یک برنامه خاص، مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: افزایش سرعت اینترنت در گوشی سامسونگ گلکسی 

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =