نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه موقع اقدام به ریست فکتوری موبایل سامسونگ کنیم؟

احتمالا عبارت ریست فکتوری موبایل را شنیده اید. آیا با این فرایند و نحوه انجام دادن آن آشنا هستید؟ آیا می دانید چه موقع باید گوشی را ریست فکتوری کرد؟ جالب است بدانید که این کار، به عنوان یک روش تعمیراتی هم مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مشکلات نرم افزاری گوشی اعم از ویروسی شدن، هنگ کردن، دانلود نکردن و … با ریست فکتوری برطرف می شوند. برخی از کاربران گوشی خود را پس از آپدیت، فکتوری ریست می کنند تا پردازش ها روان تر انجام شوند.

روش های مختلفی برای ریست فکتوری موبایل سامسونگ وجود دارد که در ادامه آنها را مفصلا توضیح می دهیم. فکتوری ریست به معنی بازگشت به تنظیمات کارخانه است و بعد از انجام این کار، تمام اطلاعات، برنامه ها و تنظیمات گوشی پاک می شوند. بنابراین فراموش نکنید که پیش از بازگردانی موبایل به تنظیمات پیش فرض، حتما از اطلاعات مهمتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای یادگیری مراحل ریست فکتوری گوشی سامسونگ، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید.

مراحل ریست فکتوری موبایل سامسونگ

اگر به هر دلیلی می خواهید تمام اطلاعات ذخیره شده در گوشی شما پاک شوند، باید دستگاه را ریست فکتوری کنید. مثلا وقتی می خواهید گوشی را بفروشید، بازنشانی به حالت کارخانه به شما کمک می کند که خیالتان از بابت عکسها و فیلم های شخصی تان راحت باشد؛ چون با این کار تمام اطلاعات پاک می شوند و دیگر نمی توان آنها را بازیابی کرد. همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، می توان برای برطرف کردن برخی از مشکلات و ایرادهای گوشی هم از فکتوری ریست استفاده کرد. ریست فکتوری موبایل سامسونگ، مشکلاتی مثل هنگ کردن گوشی، کار نکردن تاچ (اگر مشکل سخت افزاری نباشد) دانلود نکردن و بسیاری از ایرادات نرم افزاری را برطرف می کند.

این مطلب را از دست ندهید   روش های تعمیر صفحه لمسی تلفن همراه سامسونگ

نحوه ریست فکتوری گوشی سامسونگ

بسته به مدل گوشی و شرایط موجود، چند روش برای ریست فکتوری موبایل Samsung وجود دارد که عبارتند از:

ریست فکتوری گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات

ریست فکتوری دستی یا بازنشانی از طریق تنظیمات، روش راحتی است که تنظیمات گوشی را به حالت کارخانه باز می گرداند؛ طوری که انگار تازه آن را خریداری کرده اید و هنوز هیچ اطلاعاتی به آن اضافه نکرده اید. برای ریست فکتوری موبایل سامسونگ با استفاده از این روش، باید به ترتیب زیر عمل کنید:

اول از اطلاعات و داده های مهمی که در گوشی ذخیره کرده اید، نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید.

مطمئن شوید که باتری گوشی حداقل 70 درصد شارژ دارد؛ بهتر است گوشی را کاملا شارژ کنید. اگر موبایل حین ریست فکتوری خاموش شود، ممکن است مشکلاتی در روند کار آن ایجاد شود.

قبل از شروع فرایند ریست فکتوری گوشی Samsung مطمئن شوید که می خواهید این کار را انجام دهید؛ بازنشانی تنظیمات قابل لغو کردن نیست.

حالا منوی تنظیمات را باز و گزینه “Backup and Reset” را پیدا کنید.

پس از پیدا کردن گزینه “factory data reset” روی آن کلیک کنید.

حالا گزینه “reset device” را انتخاب کنید.

در این مرحله ریست فکتوری موبایل سامسونگ، گزینه erase everything به نمایش در می آید. با تایید این گزینه، فرایند ریست فکتوری موبایل سامسونگ شروع می شود.

در حین بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه، هیچ دکمه ای را فشار ندهید و اجازه دهید عملیات به صورت عادی انجام شود.

فکتوری ریست موبایل سامسونگ به روش دستی

ممکن است گوشی قفل باشد یا به دلایلی به تنظیمات دسترسی نداشته باشید. در این صورت می توانید عملیات ریست فکتوری موبایل سامسونگ را به روش دستی انجام دهید. برای این منظور باید به ترتیب زیر عمل کنید:

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صفحه نمایشگر Galaxy S20

با استفاده از دکمه پاور، گوشی را خاموش کنید.

دکمه بالای صدا، دکمه Power و دکمه منو یا Home را هم زمان با هم بگیرید.

پس از ویبره زدن گوشی و نمایش لوگوی samsung، دکمه ها را رها کنید.

اگر گوشی شما دکمه هوم ندارد، دکمه پاور، دکمه ولوم بالا و ولوم پایین را همزمان فشار دهید.

پس از بوت شدن گوشی سامسونگ، گزینه “Wipe data / Factory reset” را انتخاب کنید.

از دکمه های بالا و پایین صدا برای انتخاب گزینه و از دکمه پاور برای کلیک کردن بر روی آن استفاده کنید.

در این مرحله قابلیت تاچ از کار می افتد؛ این یک روند طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

در این مرحله ریست فکتوری موبایل سامسونگ به روش دستی، روی گزینه “Delete all user data” کلیک کرده و اجازه دهید فرایند بازنشانی انجام شود.

 پس از پایان ریست فکتوری، با انتخاب گزینه ‘Reboot system now” گوشی به حالت پیش فرض یا کارخانه بازنشانی می شود.

کد ریست فکتوری سامسونگ

یک روش دیگر برای فکتوری ریست موبایل سامسونگ وجود دارد و آن هم استفاده از کد است. برای بازگردانی گوشی سامسونگ به تنظیمات کارخانه می توانید از یک سری کدهای ویژه کمک گرفته و آنها را با گوشی خود شماره گیری کنید. *2767*3855# ، *2767*3855# و *2767*2878# رایج ترین کدهای ریست فکتوری سامسونگ هستند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =