نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اسکن گوشی سامسونگ برای حذف بدافزار چگونه انجام میشود؟ برخی از افراد به شما می گویند که تلفن های اندرویدی از ویروس ها و بدافزارها مصون هستند، اما نمونه های زیادی وجود داشته است که در آن برنامه های حاوی نرم افزارهای تبلیغاتی مزاحم و بدافزار در فروشگاه Google Play یافت شده است. تابستان گذشته، Bleeping Computer در مورد دسته جدیدی از برنامه های بدافزار اندرویدی گزارش داد که در فروشگاه Google Play مشاهده شده است. Google Play Protect می تواند به شما بگوید که آیا برنامه شما به هیچ وجه با نسخه ای که در فروشگاه نگهداری می کند متفاوت است یا خیر. واضح است که برنامه‌های ضد بدافزاری که می‌توانند گوشی سامسونگ اندرویدی را برای ویروس‌ها و سایر بدافزارها اسکن کنند، نقش مهمی دارند. بیایید نکات یک اسکن امنیتی موفق اندروید را جمع آوری کنیم.

اسکن گوشی سامسونگ برای حذف بدافزار
اسکن گوشی سامسونگ برای حذف بدافزار

آیا گوشی سامسونگ های اندرویدی می توانند ویروس یا بدافزار دریافت کنند

ویروس نوعی بدافزار خاص است که رفتار خاصی دارد. این ویروس خود را در داخل سیستم عامل یا کد برنامه کپی می کند، همان طور که یک ویروس بیولوژیکی کد ژنتیکی خود را در سلول های انسانی وارد می کند. در حالی که تلفن‌های اندرویدی معمولاً این نوع تهدید امنیتی خاص را دریافت نمی‌کنند، اشکال دیگری از بدافزار (دسته بزرگ‌تر که حاوی ویروس‌ها و سایر کدهای مخرب است) وجود دارد که می‌تواند به اهدافی مشابه با اهداف سازندگان یک ویروس دست یابد: در اطلاعات خود، به تلفن خود آسیب بزنید یا آن را برای باج نگه دارید.

تلفن‌های اندرویدی معمولاً بدافزار را از طریق فریب مالک گوشی سامسونگ برای دانلود آن به دست می‌آورند. این می تواند در یک برنامه دانلود شده، پیوست به ایمیل یا متن پیامک، یا محتوای دانلود شده از یک وب سایت باشد. اگر این دو را به هم وصل کنید، حتی می‌تواند از گوشی سامسونگ دیگری بیاید.

اگر تلفن شما تا حد خزیدن کند شده است، باتری آن خیلی سریع می سوزد، یا بارها و بارها دوباره راه اندازی می شود، ممکن است به دلیل بدافزار باشد. اگر همان برنامه به طور مکرر شروع به از کار انداختن کند، اگر در برنامه‌هایی که معمولاً تبلیغات ندارند، آگهی‌هایی ظاهر می‌شوند، اگر تلفن شما ناگهان گرم می‌شود، یا اگر برنامه‌ای را در گوشی سامسونگ خود می‌بینید که نصب آن را به خاطر نمی‌آورید، احتمالاً یک مهمان ناخواسته در تلفن خود دارید. خب چکاری باید انجام بدی؟

این مطلب را از دست ندهید   روش تعویض صفحه نمایشگر Galaxy S21

نحوه بررسی وجود ویروس یا بدافزار در اندروید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که گوشی سامسونگ اندرویدی خود را برای بدافزار اسکن کنید. مجموعه ای از برنامه های ضد بدافزار برای سیستم عامل اندروید وجود دارد. اکثر آنها یک نسخه رایگان با عملکرد اولیه ارائه می دهند و برای نسخه لوکس هزینه دریافت می کنند. اکثر دارندگان اندروید با نسخه رایگان به خوبی عمل می کنند (به عنوان مثال، بسیاری از مردم VPN نمی خواهند). کار کردن با این برنامه‌ها بسیار آسان است، اکثر آنها دارای یک دکمه اسکن بزرگ هنگام باز کردن برنامه هستند. از بین برنامه‌های فهرست شده در مقاله ما که در بالا پیوند داده شده است، آنتی ویروس Bitdefender یک انتخاب عالی است. این سبک وزن است و عملکرد مناسبی را در تجسم رایگان خود ارائه می دهد.

با استفاده از آنتی ویروس Bitdefender گوشی سامسونگ خود را برای بدافزار اسکن کنید

در اینجا نحوه استفاده از آنتی ویروس Bitdefender برای ارائه یک صورت حساب سالم به تلفن خود آورده شده است:

برنامه را دانلود و نصب کنید، سپس آن را اجرا کنید.

روی دکمه Scan device ضربه بزنید، Bitdefender شروع به اسکن گوشی سامسونگ شما برای بدافزار می کند.

وقتی برنامه اسکن تمام شد، نتایج را نمایش می دهد.

ما در این اسکن یک صورتحساب سلامتی تمیز دریافت کردیم. اگر بیت دیفندر بدافزار را پیدا کند، آن را به طور خودکار حذف می کند. اگر این امکان پذیر نباشد، به شما این امکان را می دهد که فایل متخلف را ضد عفونی کنید، آن را حذف کنید یا به قرنطینه منتقل کنید. اکثر برنامه های ضد بدافزار به روشی مشابه کار می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   رفع عدم خواندن کارت SD گوشی سامسونگ

برنامه‌های غیر از فروشگاه Play را حذف کنید

اکنون متوجه شده اید که گوشی سامسونگ شما در حال حاضر آلوده نیست، باید این احتمال را در نظر بگیرید که یک برنامه خراب در تلفن شما وجود دارد که به سادگی هنوز حرکت خود را انجام نداده است. اگر برنامه‌ای در گوشی سامسونگ شما وجود دارد که از فروشگاه Google Play دانلود نکرده‌اید، احتمالاً مشکوک است زیرا برنامه‌ها معمولاً به دلایلی در فروشگاه Google Play در دسترس نیستند.

گاهی اوقات به این دلیل است که یک برنامه عملکردی را انجام می دهد که شرایط خدمات شرکت را نقض می کند. و در موارد دیگر، به این دلیل است که سازندگان یا توزیع کنندگان برنامه می خواهند نرم افزارهای جاسوسی یا بدافزارهای دیگری را در برنامه خود قرار دهند. آنها می دانند که گوگل این اجازه را نخواهد داد. اگرچه برنامه‌های آلوده گاهی اوقات در فروشگاه Google Play ظاهر می‌شوند، Google به طور مرتب سهام خود را برای حذف بدافزار اسکن می‌کند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید دستگاهتان ایمن است، بهتر است همه برنامه‌هایی را که از فروشگاه Google Play دانلود نکرده‌اید، از تلفن یا رایانه لوحی خود حذف کنید.

در مورد آینده چطور

عاری نگه داشتن دستگاه اندرویدی شما از بدافزارها در آینده یک موضوع هوشیاری است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید هیچ کد مخربی در گوشی سامسونگ شما یک خط ساحلی پیدا نمی کند:

  • به انجام تمام مراحل امنیتی عادی که احتمالاً قبلاً عادت کرده‌اید، ادامه دهید، از جمله اینکه هرگز روی پیوندها در ایمیل‌ها یا پیام‌های متنی کلیک نکنید، مگر اینکه 100% مطمئن باشید که امن هستند و تلفن خود را با یک پین قفل کنید، زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید. مدتی
  • می توانید از یک برنامه آنتی ویروس در دستگاه خود استفاده کنید. برای محافظت در زمان واقعی، یک اشتراک ماهانه را در نظر بگیرید. گفته می شود، نرم افزار آنتی ویروس در رایانه شخصی تقریباً یک ضرورت است. در Android، اگر از روش‌های امنیتی اولیه مانند باز نکردن پیام‌ها و ایمیل‌های مشکوک، اجتناب از برنامه‌های شخص ثالث خارج از فروشگاه Play و سایر اقدامات احتیاطی مشابه پیروی کنید، ممکن است متوجه شوید که نرم‌افزار آنتی ویروس برای همه کاربران ضروری نیست.
  • Google Play Protectیکی از ویژگی‌های فروشگاه Google Play است که می‌تواند برنامه‌های Play Store را که در تلفن یا رایانه لوحی خود دارید اسکن کرده و آنها را با نسخه‌های موجود در فروشگاه مقایسه کند. هر برنامه ای که در دستگاه شما تغییر کرده باشد علامت گذاری می شود. اگر فقط از برنامه‌های فروشگاه Play استفاده می‌کنید و مرتباً با Play Protect اسکن می‌کنید، خراب کردن دستگاه شما برای هر کسی دشوار خواهد بود. برای دسترسی به ابزار، Play Protect را در فروشگاه Play جستجو کنید.
  • هر به‌روزرسانی برای سیستم اندروید شامل اصلاحات امنیتی و راه‌حل‌هایی برای آسیب‌پذیری‌های شناخته شده در نسخه قبلی است. هر چه مدت زمان طولانی‌تری نسخه اندروید در دسترس عموم باشد، شانس بیشتری برای سوء استفاده از این آسیب‌پذیری‌ها افزایش می‌یابد زیرا هکرهای بیشتری از آن‌ها مطلع می‌شوند. در بین به‌روزرسانی‌های نسخه، به‌روزرسانی‌های امنیتی اندروید کوچک‌تر نیز وجود دارد. شما باید به محض ارائه این موارد را نصب کنید.
  • ذخیره رمز عبور را خاموش کنید. وقتی گذرواژه‌های شما در همان دستگاهی که می‌خواهند به آن حمله کنند، ذخیره می‌شوند، کار هکرها را بسیار آسان‌تر می‌کند.
  • اگر متوجه مشکلات عملکرد گوشی سامسونگ خود شدید، ممکن است به دلیل جاسوسی شخصی از تلفن هوشمند شما یا ردیابی شما باشد. در اینجا نحوه تشخیص این موضوع آمده است و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید.
این مطلب را از دست ندهید   تعویض اسپیکر سامسونگ گلکسی نوت 5

پیشنهاد مطالعه: اقدامات اولیه برای داغ شدن گوشی سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =