نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر صفحه لمسی تلفن همراه سامسونگ

تعمیر صفحه لمسی تلفن همراه سامسونگ/ شما احتمالاً صدها بار در روز روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ خود ضربه می زنید. در ترکیب با ساختار شیشه ای ظریف آنها، جای تعجب نیست که صفحه نمایش های لمسی موبایل یکی از رایج ترین اجزا برای ورود به این مشکلات است. با این حال، یک صفحه نمایش لمسی اندرویدی که پاسخگو نیست، لزوماً ناشی از نقص سخت افزاری نیست. اگر صفحه نمایش لمسی تلفن شما اغلب پاسخ نمی دهد یا کاملاً از کار افتاده است، قبل از کمک حرفه ای می توانید کارهای زیادی انجام دهید. بیایید ابتدا به دلیل کار نکردن صفحه لمسی در اندروید نگاهی بیندازیم و سپس راه‌های تعمیر کار نکردن صفحه لمسی را بیاموزیم.

تعمیر صفحه لمسی تلفن همراه سامسونگ

چرا صفحه نمایش تلفن به لمس پاسخ نمی دهد؟

صفحه نمایش لمسی گوشی سامسونگ هوشمند ممکن است به دلایل مختلفی پاسخگو نباشد. به عنوان مثال، یک سکته کوتاه در سیستم تلفن شما ممکن است باعث عدم پاسخگویی آن شود. علاوه بر این، این اغلب آشکارترین علت عدم پاسخگویی است، دلایل دیگری مانند رطوبت، کثیفی، اشکالات برنامه و ویروس‌ها نیز می‌توانند روی صفحه لمسی دستگاه شما تأثیر بگذارند.

علاوه بر این، صفحه نمایش ممکن است به دلیل تصادف آسیب ببیند. در این مورد ممکن است تعمیر یا تعویض لازم باشد. اگرچه، می توانید با انجام چند راه حل ساده توسط خودتان، در زمان و انرژی صرفه جویی کنید. اما قبل از پرش به راه حل ها، بیایید نوع مشکل، یعنی مشکل نرم افزاری یا آسیب فیزیکی را در قسمت بعدی مشخص کنیم.

کار نکردن صفحه لمسی ناشی از مشکلات نرم افزاری یا آسیب فیزیکی است

در ادامه مهم ترین دلایل کار نکردن صفحه لمسی گوشی سامسونگ به شما معرفی می شوند.

  • آسیب نرم افزار: اگر بعد از نصب یک برنامه یا به روز رسانی نرم افزار اندروید مشاهده کردید که لمس کار نمی کند، احتمالاً به دلیل مشکلات نرم افزاری است. برای راه حل می توانید به قسمت 3 مراجعه کنید.
  • آسیب فیزیکی: اگر با چند بار کار یا شکسته شدن لمس مواجه شدید، بیشتر به دلیل آسیب فیزیکی است. به قسمت 4 بروید تا یاد بگیرید چگونه صفحه نمایش های لمسی بدون پاسخ را با آسیب فیزیکی تعمیر کنید.
این مطلب را از دست ندهید   تعمیر دوربین جلوی Galaxy J6

رفع مشکل کار نکردن صفحه لمسی اندروید با مشکلات نرم افزاری

اگر صفحه لمسی شما هیچ آسیب فیزیکی ندارد اما به طور غیرمنتظره ای واکنش خود را به لمس شما متوقف می کند، روش های زیر را برای رفع آن بررسی کنید.

روش 1. دستگاه اندروید را مجددا راه اندازی کنید

قبل از اقدام به سایر اقدامات عیب‌یابی، تلفن یا رایانه لوحی Android خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا مشکلات نرم‌افزاری که ممکن است مانع از کارکرد صفحه‌نمایش شوند برطرف شود. برای راه اندازی مجدد دستگاه اندرویدی با صفحه لمسی معیوب، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: دکمه “Power” را فشار دهید تا صفحه سیاه شود.

مرحله 2: بعد از یک دقیقه یا بیشتر، دکمه “Power” را نگه دارید و دستگاه را روشن کنید.

مرحله 3: پس از راه اندازی مجدد تلفن، می توانید بررسی کنید که آیا صفحه نمایش به لمس پاسخ می دهد یا خیر.

روش 2. کارت حافظه و سیم کارت را بردارید

معیوب بودن کارت حافظه یا سیم کارت گاهی اوقات می تواند مسئول آن باشد. برای حل مشکل، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: ابتدا دستگاه خود را “خاموش” کنید.

مرحله 2: اکنون سیم کارت/کارت حافظه را از دستگاه «حذف» کنید.

مرحله 3: در نهایت دستگاه را Restart کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

روش 3. دستگاه را در حالت Safe Mode قرار دهید

برنامه‌های شخص ثالثی که خراب یا مشکل‌ساز هستند، اغلب می‌توانند مشکلات صفحه لمسی را در تلفن‌ها یا تبلت‌های Android ایجاد کنند. همه برنامه های شخص ثالثی که دانلود می کنید در حالت ایمن غیرفعال می شوند. بنابراین، اگر صفحه لمسی در حالت ایمن به درستی کار می کند، باید برخی از برنامه های شخص ثالث را حذف نصب کنید، به خصوص آنهایی که اخیراً قبل از بروز مشکل صفحه لمسی نصب شده اند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر گوشی گلکسی اس 6

در زیر نحوه قرار دادن دستگاه را در حالت ایمن توضیح داده ایم.

مرحله 1: دکمه “Power” را به مدت طولانی فشار دهید تا گزینه Power را مشاهده کنید.

مرحله 2: اکنون، دکمه «خاموش کردن» را برای مدت طولانی فشار دهید.

مرحله 3: در نهایت، گزینه ای برای راه اندازی مجدد دستگاه در “Safe Mode” و سپس روی “Ok” ضربه بزنید تا این کار را انجام دهید.

روش 4. بازنشانی کارخانه ای دستگاه اندروید در حالت بازیابی

اگر صفحه لمسی اندروید شما کار نمی کند و نمی توانید رایانه را باز کنید، تنظیم مجدد کارخانه در حالت بازیابی به شما کمک می کند. با این حال، باید توجه داشته باشید که انجام این روش همه داده‌ها را از دستگاه اندرویدی، از جمله برنامه‌ها، پیام‌ها، تصاویر، ویدیوها و هر چیز دیگری پاک می‌کند. بنابراین تهیه نسخه پشتیبان از دستگاه ایده ای مطمئن است.

راه اندازی مجدد گوشی سامسونگ اندرویدی در حالت بازیابی بسته به برند متفاوت است، اما مراحل بسیار ساده هستند. وقتی گوشی سامسونگ در حالت بازیابی است، می‌توانید تنظیمات کارخانه را تنظیم کنید.

رفع عدم پاسخگویی صفحه لمسی اندروید با آسیب فیزیکی

اگر تلفن شما به زمین بیفتد، ضربه بخورد یا در آب خیس شود، صفحه نمایش لمسی آسیب می بیند و از کار می افتد. قبل از تعویض صفحه لمسی جدید، ابتدا این نکات رایگان را امتحان کنید.

روش 1. صفحه گوشی سامسونگ خود را بررسی کنید

هر کیس یا محافظ صفحه ممکن است داشته باشید را بردارید.

برچسب‌هایی را که روی پنل صفحه نمایش یا حسگرها اعمال شده است را بردارید.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Galaxy J6

در نهایت بررسی کنید که آیا صفحه نمایش شما کار می کند یا خیر.

روش 2. ضربه زدن به صفحه نمایش لمسی

اگر در حین استفاده از گوشی سامسونگ اندرویدی خود چندین بار زمین افتادید، ممکن است کابل دیجیتایزر درست زیر صفحه نمایش شل شده باشد. در نتیجه، صفحه نمایش به لمس پاسخ نمی دهد. راه حل رفع این مشکل این است که به هر گوشه صفحه لمسی چند ضربه بزنید. این پتانسیل را دارد که مشکل را به طور موثر حل کند. چندین کاربر این راه حل را مفید دانسته اند.

روش 3. از یک مرکز خدمات بازدید کنید

شما باید بتوانید صفحه لمسی گوشی سامسونگ خود را با استفاده از یکی از این اصلاحات بالقوه بازیابی کنید. در غیر این صورت، برای کمک به یک مرکز پشتیبانی مراجعه می کنید. اگر خوش شانس باشید، یک متخصص می تواند عملکرد صفحه لمسی را بازیابی کند. اگر نه، باید به فکر خرید یک گوشی سامسونگ جدید باشید.

بازیابی با برنامه EaseUS MobiSaver

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =