نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با پیغام خطای 403 یا “Error 403” در گوگل پلی استور   (بخش پنجم)

پیغام خطای 403 یا “Error 403” زمانی توسط گوگل پلی استور ارائه می‌شود که امکان دانلود وجود نداشته و درخواست غیرقابل قبولی از سوی کاربر صادر شده باشد. این وضعیت عموما در دستگاه‌های مشاهده می‌شود که در آن‌ها به طور همزمان از چند حساب کاربری گوگل به منظور خرید اپلیکیشن‌ها استفاده شود. برای رفع این مشکل ابتدا با استفاده از یکی از حساب‌های کاربری گوگل خود وارد گوگل پلی استور شوید. سپس در صورت وجود اپلیکیشن مورد نظر آن را Uninstall نمایید و سعی کنید که مجددا آن را خریداری کنید.

در برخی از شرایط استفاده از پروکسی هم منجر به بروز این مشکل می‌شود. اگر در دستگاه اندرویدی خود از موبایل دیتا یا اینترنت سیم کارت استفاده می‌کنید و برای شبکه APN آن پروکسی تعریف شده باشد، احتمال نمایش پیغام خطای 403 یا “Error 403” در گوگل پلی استور افزایش می‌یابد. برای غیرفعال کردن یا حذف پروکسی از APN خود مراحل زیر را انجام دهید:

وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود شوید.

گزینه Wireless and Networks یا More Networks را انتخاب کنید.

حال گزینه Mobile Networks را انتخاب کنید.

حال APN فعال خود را انتخاب کرده و بخش با عنوان Proxy آن را بررسی کنید.

اگر در این بخش پروکسی تعریف شده بود آن را حذف نمایید و تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید.

اگر انجام مراحل فوق منجر به رفع پیغام خطای 403 یا “Error 403” در گوگل پلی استور نشد، توصیه می‌کنیم که تاریخچه جستجو یا Search History گوگل پلی استور خود را حذف نمایید. بدین منظور اپلیکیشن گوگل پلی استور را اجرا کرده و به بخش Settings آن مراجعه کنید. سپس گزینه Clear Search History را انتخاب نمایید.

همچنین حذف حساب کاربری گوگل و ریستارت دستگاه و اضافه کردن حساب مجدد حساب گوگل به دستگاه هم می‌تواند منجر به رفع پیغام خطای با مضمون “Error 403” در دستگاهتان شود.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف دیتا و کش برنامه‌ها

پیغام خطای 944 یا “Error 944” در گوگل پلی استور

پیغام خطای 944 یا “Error 944” در گوگل پلی استور عموما در حین به روز رسانی اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های اتفاق می‌افتد. این پیغام خطا به نوعی مربوط به بروز مشکل در اتصال به سرور است. برای رفع این مشکل بهتر است کمی صبور باشید. از آنجایی که پیغام خطای 944 یا “Error 944” با سرورهای گوگل پلی استور در ارتباط است، توصیه می‌کنیم که به روز رسانی اپلیکیشن یا بازی مورد نظر را متوقف کرده و بعدا نسبت به انجام آن اقدام کنید. ممکن است مشکل ایجاد شده در سرور موقت بوده و به مرور زمان رفع شود.

پیغام خطای 406 یا “Error 406” در گوگل پلی استور

با ارائه پیغام خطای 406 یا “Error 406” شما قادر به دانلود اپلیکیشنی نخواهید بود. پیغام خطای مورد نظر عموما با حساب کاربری گوگل شما در ارتباط بوده و پس از حذف و بازیابی اطلاعات آن پدیدار می‌شود. به منظور رفع این مشکل مراحل زیر را در دستگاه اندرویدیتان انجام دهید:

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید.

حال به بخش اپلیکیشن‌های دستگاه مراجعه کنید. این بخش ممکن است با عناوینی نظیر Apps، Application Manager یا Applications نمایش داده شود. (خدمات موبایل سامسونگ)

حال به تب All مراجعه کرده و در لیست ارائه شده گزینه Google Play Store را یافته و انتخاب کنید.

سپس گزینه Clear Cache را لمس نمایید تا محتوای حافظه کش گوگل پلی استور دستگاهتان حذف شود.

در برخی از شرایط مشاهده شده که حذف و وارد کردن مجدد اطلاعات حساب گوگل و همچنین تغییر شبکه اینترنت اتصالی دستگاه هم منجر به رفع پیغام خطای 406 یا “Error 406” در گوگل پلی استور شده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض اسپیکر سامسونگ گلکسی نوت 5

پیغام خطای 923 یا “Error 923” در گوگل پلی استور

پیغام خطای 923 یا “Error 923” در شرایطی ارائه می‌شود که همگام‌سازی اطلاعات حساب کاربری گوگل کاربر به دلیل کافی نبودن فضای خالی در حافظه کش دستگاه مختل شود. با مشاهده این پیغام هشدار، امکان دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی استور وجود نخواهد داشت. برای رفع این مشکل ابتدا آن دسته از اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که چندان از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را از حافظه دستگاه حذف کنید.

حال دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کرده و وارد ریکاوری مد آن شوید. شیوه مراجعه به بخش ریکاوری در دستگاه‌های اندرویدی متفاوت است، چنانچه در رابطه با این موضوع سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. پس از اینکه به بخش ریکاوری مد دستگاه مراجعه کردید، گزینه Wipe cache partition را انتخاب کنید تا حافظه کش دستگاه شما به کلی حذف شود.

پیغام خطای 492 یا “Error 492” در گوگل پلی استور

پیغام خطای 492 یا “Error 492” مربوط به بروز مشکل در حافظه کش دالویک (Dalvik Cache) بوده و با وجود آن امکان نصب هیچ اپلیکیشن دانلود از گوگل پلی استور بر روی دستگاه وجود نخواهد داشت. به منظور رفع این مشکل مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه خود مراجعه کنید.

حال به بخش اپلیکیشن‌های دستگاه خود مراجعه کنید. این بخش ممکن است با عناوینی نظیر Apps، Application Manager یا Applications نمایش داده شود.

حال به تب All مراجعه کرده و در لیست ارائه شده گزینه Google Services را یافته و انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه‌های Clear Data، داده‌های آن را حذف کنید و نهایتا گزینه Force Stop را هم انتخاب کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پیغام خطای 495 یا “Error 495” در گوگل پلی استور (بخش دوم)

حال با انجام مراحل زیر، روند مشابه را برای Google Play Store دستگاهتان تکرار کنید:

وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید.

حال به بخش اپلیکیشن‌های دستگاه مراجعه کنید. این بخش ممکن است با عناوینی نظیر Apps، Application Manager یا Applications نمایش داده شود.

حال به تب All مراجعه کرده و در لیست ارائه شده گزینه Google Play Store را یافته و انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه‌های Clear Data، داده‌های اپلیکیشن گوگل پلی استور دستگاه خود را حذف کنید.

اگر با انجام دو مورد فوق مشکل مورد نظر رفع نشد و همچنان با پیغام خطای 492 یا “Error 492” مواجه بودید، دستگاه خود را ریستارت کرده و وارد بخش ریکاوری مد شوید و نهایتا حافظه کش دالویک یا همان Dalvik Cache دستگاهتان را پاک کنید. فکتوری ریست (Factory Reset) کردن دستگاه هم از جمله روش‌هایی محسوب می‌شود که بدون تردید در مقابله با پیغام خطای 492 یا “Error 492” در گوگل پلی استور موثر است.

چه زمانی با خطای 403 مواجه خواهیم شد؟

همانطور که گفتیم تحریمات یکی از دلایل اصلی این اتفاق است. اما با این وجود نمی توان این مورد را تنها دلیل ارور 403 دانست به همین دلیل در حالت کلی 2 دلیل برای به وجود آمدن این ارور وجود دارد.

  1. ممکن است مالک سایت، دسترسی IP شما را برای آن صفحه یا سایت محدود کرده باشد. یا به عبارتی دیگر نمایش سایت برای IP شما را ممنوع کرده باشد.
  2. ممکن است دارند سایت به صورت غیر اتفاقی در قالب یک مشکل موجب به وجود آمدن این مشکل شده باشد. در صورت می توانید با پشتیبان های سایت تماس بگیرید.

«ادامه دارد ……»

لکه های سفید روی صفحه گوشی سامسونگ

1/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =