نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نمایش نادرست درصد شارژ

نمایش نادرست درصد شارژ یکی از اشکالات رایج مشاهده شده در تلفن‌های هوشمند امروزی است. در صورت بروز این اشکال، شارژ دستگاه به طور ناگهانی افت کرده و برای مثال، مقدار۶۰ درصد را نشان می‌دهد. نمایش نادرست درصد شارژ، می‌تواند هم به دلیل وجود اشکالات سخت‌افزاری و هم به دلیل وجود عیوب نرم‌افزاری اتفاق بیفتد. در صورتی که اشکال پیش آمده سخت‌افزاری باشد، چاره‌ای جز تعویض باتری موبایل وجود ندارد. اما گاه اشکال پیش آمده به دلیل بروز اختلال در عملکرد باتری است. در این شرایط می‌توان مشکل پیش آمده را با کالیبره کردن باتری رفع کرد.

باید توجه داشت که اگر مشکل باتری موبایل سخت‌افزاری باشد، روش‌های نرم‌افزاری راه به جایی نمی‌برد و کالیبره کردن بی‌معناست. بنابراین پیش از هر چیز اگر باتری دستگاه شما قابل جدا کردن است، آن را جدا و ظاهر آن را با ‌دقت بررسی کنید. در بسیاری موارد خرابی باتری با مشکلات ظاهری اعم از برآمدگی و تورم، سوراخ‌شدن یا نشتی همراه است.‌

علت نمایش نادرست درصد شارژ

متأسفانه هنوز تکنولوژی دستگاه‌های هوشمند در زمینه باتری، به آن سطح نرسیده است که بتواند مشکل نمایش نادرست درصد شارژ را رفع کند. امروزه نه فقط در گوشی‌های هوشمند، بلکه نسبتاً در تمامی وسایل الکترونیکی مجهز به باتری، چنین ایرادی مشاهده می‌شود. زیرا در تمامی این دستگاه‌ها، باتری لیتیومی بکاررفته پس از گذشت مدت زمانی، دچار اُفت در کارایی می‌گردد.

با کم‌تر شدن عمر باتری، ظرفیت مفید باتری از ۱۰۰ درصد به حدود ۹۵ درصد می‌رسد، و این‌جاست که تلفن به درستی نمی‌تواند مقدار این اُفت را تخمین بزند و ۹۵ درصد سخت افزاری را بین ۱۰۰ درصد نرم افزاری به مرور تقسیم کند. با تداوم این مشکل دستگاه دچار مشکل نمایش نادرست درصد شارژ می‌گردد و شارژ کاذبی را نمایش می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید   دلایل سیاه شدن صفحه نمایش گوشی

رفع مشکل نمایش نادرست درصد شارژ در اندروید

در صورتی که سیستم عامل موبایل شما اندروید است، می‌توانید با کالیبره کردن آن، مشکل نمایش نادرست درصد شارژ دستگاه را برطرف کنید. باید توجه داشت که در کالیبره کردن، نه باتری، بلکه اطلاعات مرتبط با باتری، کالیبره می‌شود. با کالیبره کردن، اطلاعاتی که سیستم‌عامل از باتری دستگاه در اختیار دارد اصلاح و مرتب می‌گردد.

به عبارتی دیگر کالیبره کردن باتری، در واقع ترمیم اطلاعاتی است که سیستم‌عامل دستگاه هوشمند شما از وضعیت باتری در اختیار دارد. کالیبره کردن باتری کمک می‌کند تا ضمن شارژ کامل باتری، هنگام تخلیه نیز اطلاعاتی صحیح نمایش داده شود. برای کایبره کردن باتری موبایل و رفع مشکل نمایش نادرست درصد شارژ در اندروید دستورالعمل زیر را دنبال نمایید. (نکته: این دستورالعمل برای دستگاههایی است که روت نشده باشند).

از دستگاه خود استفاده کنید و اجازه دهید تا شارژ آن بطور کامل مصرف شود؛ تا اندازه‌ای که دستگاه به دلیل نداشتن شارژ خاموش شود. (این خاموشی حتماً باید به دلیل نداشتن شارژ اتفاق بیفتد).

پس از خاموش شدن دستگاه، -برای مثال پس از چند دقیقه، موبایل را روشن کنید و اجازه دهید تا مجدداً خاموش شود.

موبایل خود را به شارژر زده و به پریز برق بزنید ( بدون آن‌که دستگاه را روشن کنید). اجازه دهید تا دستگاه کاملاً شارژ شده  و به میزات صد درصدی برسد.

دستگاه را از شارژر جدا و آن را روشن کنید. احتمالاً میزان ظرفیت نمایش داده شده توسط نمایشگر دستگاه ۱۰۰ نخواهد بود. در همین حالت که دستگاه روشن است شارژر را به آن متصل کنید تا ظرفیت باتری به ۱۰۰ درصد برسد.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی اطلاعات گوشی سامسونگ S7

در ادامه کار و جهت رفع مشکل نمایش نادرست درصد شارژ، شارژر را از دستگاه جدا و دستگاه خود را روشن و خاموش نمایید (ری‌استارت). اگر پس از روشن و خاموش کردن موبایل، باز هم ظرفیت باتری ۱۰۰ درصد نبود، شارژر را مجدداً به آن وصل نمایید و اجازه دهید تا به ۱۰۰ درصد برسد.

مراحل ۵ و ۶ را تا زمانی که پس از ری‌استارت شدن دستگاه و متصل نبودن شارژر به آن، میزان ظرفیت برابر با ۱۰۰ درصد باشد تکرار کنید.

موبایل را روشن نمایید و بگذارید شارژ آن به‌طور معمول تخلیه شده، به صفر درصد برسد و خاموش گردد. (تمام شدن شارژ و خاموش شدن دستگاه بر اثر نداشتن شارژ)

بدون آن‌که موبایل را روشن کنید آن را به شارژر وصل کنید و یک‌بار به‌طور کامل شارژ نمایید. پس از کامل شدن شارژ، اطلاعات محاسبه میزان ظرفیت باتری در سیستم‌عامل اندروید دستگاه ریست می‌گردد و مشکل نمایش نادرست درصد شارژ رفع می‌گردد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =