برقرار نشدن تماس توسط موبایل سامسونگ
آیا دلایل برقرار نشدن تماس توسط موبایل سامسونگ را می دانید؟ اگر تلفن سامسونگ یا اندروید شما قادر به برقراری یا دریافت تماس نیست، پیشنهادات زیر را بخوانید. قبل از انجام هر کاری در دستگاه خود، مطمئن شوید که حساب شما فعال است و مشکلی با شرکت مخابراتی یا صورتحساب معوق شما وجود ندارد.
وقتی نمی توانید با تلفن سامسونگ یا اندروید خود تماس بگیرید یا تماس بگیرید، چه کاری باید انجام دهید؟
- مطمئن شوید که یک طرح تلفن همراه فعال با شرکت مخابراتی خود دارید و سیگنال شما ضعیف نیست (Reception).
- لیست مسدود شده مخاطبین خود را بررسی کنید. در نظر بگیرید که با شماره دیگری تماس بگیرید.
- حالت هواپیما را بررسی کنید. گاهی اوقات، ما به طور تصادفی آن ویژگی را فعال می کنیم. تنظیمات > اتصالات > حالت هواپیما را باز کنید. دکمه سوئیچ را تغییر دهید.
- سیم کارت خود را بردارید و دوباره در آن قرار دهید. اگر تلفن دیگری در اطراف دارید، سیم کارت خود را روی آن قرار دهید و سعی کنید با تلفن تماس بگیرید.
- گوشی خود را ریستارت کنید.
بررسی سریع
شاید به طور تصادفی حالت هواپیما را در تلفن خود فعال کرده باشید، وای فای را غیرفعال کرده اید. قبل از اینکه به ادامه مطلب برویم، این مراحل عیب یابی سریع را انجام دهید:
- مطمئن شوید که حالت هواپیما غیرفعال است. همچنین می توانید حالت هواپیما را روشن و خاموش کنید.
- وای فای را روشن کنید
- اطلاعات تلفن همراه را تغییر دهید
راه حل 1: با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید
مشکلات تماس تلفنی همیشه از خود تلفن، وای فای یا سیم کارت ناشی نمی شود. ممکن است از ارائه دهنده ای باشد که از آن استفاده می کنید. شاید سیستم آنها از کار افتاده یا تحت تعمیر و نگهداری است.
سعی کنید با استفاده از تلفن، ایمیل، چت زنده و غیره با شرکت مخابراتی خود تماس بگیرید.
راه حل 2: مزاحم نشوید را غیرفعال کنید
Do Not Disturb به شما امکان می دهد تماس ها، پیام ها و اعلان های دریافتی را بی صدا کنید. نکته این است که به شما کمک می کند روی کار خود تمرکز کنید بدون اینکه تلفن شما حواس شما را پرت کند. بررسی کنید که آیا به طور ناخواسته این ویژگی را فعال کرده اید.
برای غیرفعال کردن مزاحم نشوید، به آدرس زیر بروید:
- تنظیمات > اعلانها > مزاحم نشوید.
- دکمه را تغییر دهید تا ویژگی خاموش شود.
از طرف دیگر، میتوانید این کار را از طریق تنظیمات سریع با کشیدن انگشت روی صفحه از بالا انجام دهید. روی نماد مزاحم نشوید تا زمانی که خاکستری شود ضربه بزنید.
راه حل 3: Smart Call را خاموش کنید
هنگامی که ویژگی تماس هوشمند را در تلفن گلکسی سامسونگ خود فعال می کنید، به طور خودکار هر شماره ای را که در لیست مخاطبین شما ذکر نشده است مسدود می کند. قبل از غیرفعال کردن آن، مطمئن شوید که شماره ها در لیست مخاطبین شما وجود دارد.
مراحل خاموش کردن قابلیت تماس هوشمند
- برنامه تلفن را اجرا کنید
- روی گزینه More (سه نقطه) ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید
- روی دکمه سوئیچ در کنار گزینه Call-ID and spam protection ضربه بزنید تا سبز شود
هنگامی که در تنظیمات هستید، می توانید گزینه Block number را نیز بررسی کنید. با ضربه زدن بر روی آن، لیستی از شماره های مسدود شده در صورت وجود را مشاهده خواهید کرد. برای رفع انسداد شماره، روی Delete ضربه بزنید.
راه حل 4: تلفن خود را مجددا راه اندازی کنید
دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید و آن را نگه دارید تا صفحه خاموش کردن ظاهر شود و روی Restart ضربه بزنید.
راه حل 5: انتقال تماس را غیرفعال کنید
برخی افراد بیش از یک گوشی برای اهداف مختلف دارند. به عنوان مثال، یک تلفن برای تجارت و دیگری برای استفاده شخصی است. اگر دو دستگاه اندرویدی دارید و میخواهید تماس را از یک تلفن شخصی به یک تلفن تجاری فوروارد کنید، فعال کردن قابلیت انتقال تماس به شما کمک میکند.
هدف از ویژگی انتقال تماس هدایت تلفن های دریافتی از یک تلفن به تلفن دیگر است. برای غیرفعال کردن قابلیت انتقال تماس، مراحل زیر را دنبال کنید:
- روی برنامه تلفن از صفحه اصلی ضربه بزنید
- روی More (سه نقطه) ضربه بزنید
- در منوی کشویی، تنظیمات را انتخاب کنید
- به پایین بروید تا گزینه خدمات تکمیلی را بیابید
- روی Call Forwarding ضربه بزنید
- روی Always Forward ضربه بزنید و Enable را انتخاب کنید
هنگامی که در صفحه خدمات تکمیلی هستید، ویژگی مسدود کردن تماس را بررسی کنید. مطمئن شوید که این ویژگی فعال نیست. در غیر این صورت، تمام تماس های ورودی و خروجی متوقف می شود.
از صفحه خدمات تکمیلی:
- به جای Call Forwarding روی Call Barring ضربه بزنید.
- سپس روی Voice call ضربه بزنید و گزینه All incoming calls را خاموش کنید.
راه حل 6: اتصال اینترنت را بررسی کنید
برای برقراری تماس های VoIP، به اتصال اینترنت نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که یک شبکه وای فای پایدار و داده های تلفن همراه در تلفن خود دارید.
- وای فای را روشن کنید
- در صورت وجود، به داده تلفن همراه بروید یا شبکه WiFi دیگری را امتحان کنید
راه حل 7: تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید
اگر تماسگیرنده سعی کند از طریق WiFi یا داده تلفن همراه با شما تماس بگیرد، تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید میتواند مشکل را حل کند. برای انجام این روش، باز کنید:
- تنظیمات > مدیریت عمومی
- بازنشانی > تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید.
پس از آن، باید رمز عبور وای فای خود را دوباره وارد کنید، زیرا فرآیند بازنشانی تمام رمزهای عبور وای فای را که قبلا وارد کرده اید پاک می کند.
راه حل 8: سیم کارت را بررسی کنید
ممکن است مشکل از گوشی شما نباشد بلکه از سیم کارت یا ارائه دهنده آن باشد. بررسی کنید که آیا سیگنال پر است یا ضعیف. همچنین مطمئن شوید که از سیم کارت فعال استفاده می کنید. بررسی کنید که آیا سیم کارت شما به درستی قرار گرفته است یا خیر.
راه حل 9: تنظیمات کارخانه را بازنشانی کنید
ممکن است در طی این فرآیند اطلاعات خود را از دست بدهید. به همین دلیل است که قبل از شروع به کار باید از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. ابتدا به Settings > General Management > Reset > Factory data reset بروید.
سوالات متداول برقرار نشدن تماس توسط موبایل سامسونگ
1- مشکل زCall Ended چه زمانی رخ می دهد؟
این مشکل زمانی اتفاق می افتد که شما در ناحیه ای با پوشش شبکه کم قرار می گیرید و تلفن همراه شما نمی تواند به سرعت از 4G به 2G یا 3G سوییچ کند، مکان هایی مانند طبقات پایین ساختمان، مغازه ای در طبقه زیر همکف، مترو و … .
2- مشکل Call Ended در اندروید را از چه طرقی می توان حل کرد؟
1- از طریق تنظیمات دستگاه 2- از طریق پاک کردن حافظه کش 3- از طریق کد دستوری 4- از طریق ریست کردن دستگاه 5- از طریق نرم افزار (در صورت نیاز می توانید با کارشناسان تعمیر گوشی سامسونگ مشاوره نمایید)
3- حل مشکل Call Ended در اندروید از طریق کد دستوری چگونه انجام می شود؟
کد دستوری *#*#۴۶۳۶#*#* را شماره گیری کرده و وارد بخش Phone Information شوید. سپس گزینه Set Preferred Network Type تا تنظیمات مربوط به نوع شبکه را انجام دهید، گزینه انتخابی شما، LTE/CDMA/UMTS (auto) است.
مطلب پیشنهادی: آموزش رفع هنگی در گوشی سامسونگ