نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ

میکروفون موبایل سامسونگ -همچون سایر میکروفون‌های بکاررفته در گوشی‌های تلفن همراه-، ساختاری ساده اما خلاقانه‌ دارد. حتما می‌دانید که نحوه کار میکروفون درست برخلاف اسپیکر یا بلندگوهاست. بدین معنا که این قطعه به جای تبدیل انرژی الکتریکی به صدا، انرژی صوتی را به جریان الکتریکی تبدیل می‌کند. بنابراین در صورت خرابی میکروفون موبایل، صدای گوینده به مخاطب آن سوی خط نمی‌رسد و دستگاه در برقراری ارتباط میان این دو ناکام می‌ماند.

اگرچه کمپانی سامسونگ در بکارگیری گوشی‌هی تلفن همراه خود از بهترین‌ میکروفون‌ها استفاده کرده است اما به دلایل متعدد – ضربه خوردن دستگاه، بی‌احتیاطی کاربر و مواردی از این دست- همچنان امکان بروز خرابی در میکروفون موبایل سامسونگ وجود دارد. خوشبختانه اشکالات پیش آمده در این بخش از دستگاه عموماً قابل رفع بوده و چندان برای کاربر دردسر ساز نیستند. به ویژه اگر در تعمیر میکروفون گوشی سامسونگ مراحل عیب یابی به درستی و توسط کارشناسان مجرب این حوزه انجام پذیرد.

میکروفون موبایل سامسونگ

تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی سامسونگ است که توسط تیمی از خبره‌ترین و مجرب‌ترین کارشناسان به متقاضیان ارائه می گردد. متقاضیان این سرویس می توانند پس از حضور در نمایندگی تعمیرات سامسونگ و مراجعه به پارت تعمیر میکروفون گوشی Samsung آن را دریافت نمایند.

در این بخش با برخی از اقدامات انجام شده در واحد تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ آشنا خواهید شد. کارشناسان ما در این مرکز منشاء اشکال پیش آمده در دستگاه را با طی مراحل عیب یابی شناسایی کرده و بسته به نوع اشکال نسبت به رفع و تعمیر آن اقدام می نمایند.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فریم میانی گوشی گلکسی نوت 5

قطع و وصل شدن صدای میکروفون

پس از انجام هماهنگی و کسب اجازه از صاحب دستگاه میکرفون تعویض می شود. در صورتی که مشکل برطرف نشد خازن ها و سلف های مسیر میکروفون ۱ و ۲ را چک می شود و در نهایت آی سی صوت تعویض می گردد.

عدم ضبط صدا

ابتدا میکروفون گوشی تعویض می شود. سپس قطعات مسیر مربوط ب میکروفون ۱ و ۲ چک می شود. در صورت نیاز آی سی تعویض می شود.

ضبط صدای خش دار توسط میکروفون موبایل سامسونگ

برای رفع این اشکال ابتدا اختلالات نرم افزاری احتمالی مرتفع می شود. در صورت برطرف نشدن خش خش صدا پس از انجام هماهنگی و کسب اجازه از صاحب دستگاه میکرفون تعویض می شود. اگر هنوز مشکل صدا برقرار بود جهت تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ ابتدا قطعات مسیر مربوط ب میکروفون ۱ و ۲ چک می شود و در صورت نیاز آی سی صوت تعویض می گردد.

ضعیف بودن صدای ضبط شده

در صورت وجود این مشکل ابتدا سوراخ های مربوط به میکروفون بررسی می شود تا از نبود گرفتگی در میکروفون اطمینان حاصل شود. گردگیری ها و تمیزکاری مرتبط با این بخش انجام می شود. در صورتی که مشکل برطرف نشد پس از انجام هماهنگی و کسب اجازه از صاحب دستگاه، میکرفون تعویض می شود. در صورت تداوم مشکل قطعات مسیر مربوط به میکروفون ۱ و ۲ چک می شود. در نهایت، در صورت نیاز آی سی صوت تعویض می شود.

یکی از مهم ترین پارامترها در تعمیرات موبایل، انجام صحیح روند عیب‌یابی است. انجام درست این بخش از فرآیند تعمیر سبب می گردد تا اشکال ایجاد شده به درستی تشخیص داده شود و تعمیرکار به حوزه های نامرتبط ورود پیدا نکند. در ارتباط با عیب یابی صحیح در روند تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ باید توجه داشت که این کار می بایست صرفاً به دست تعمیرکاران این حوزه انجام شود. زیرا هم تعمیرات میکروفون و هم فرآیند عیب یابی، نیازمند تجهیزات و تخصص خاص خود است.

این مطلب را از دست ندهید   خدمات تعمیر موبایل سامسونگ

جهت تست میکروفون (یا همان کپسول دهنی) می توان از مولتی‌متر اهم استفاده کرد. در این صورت باید از یک طرف، اهم نماش داده شده کم و از طرف دیگر اهم نمایش داده شده زیاد باشد. مقدار اهم نمایشی کپسول دهنی معمولاً بین ۵۰۰ اهم الی ۳ کیلو اهم است. در صورتیکه این میزان از ۵۰۰ اهم کمتر و یا از ۳ کیلو اهم بیشتر باشد، قطعه میکروفون خراب است. البته از تست دیود نیز می‌توان برای تست میکروفون استفاده کرد.

در این حالت، مشابه تست دیود، مولتی‌متر را بر روی تست دیود قرار دهید. در این وضعیت از یک طرف باید نمایش عدد بر روی نمایشگر مولتی‌متر صورت پذیرد و از طرف دیگر نباید نمایش عدد داشته باشیم. یعنی از یک طرف هدایت کرده و از طرف دیگر هدایت نمی‌کند. همانگونه که ذکر شد انجام تعمیر میکروفون موبایل سامسونگ یک کار تخصصی است و می بایست صرفاً به دست تعمیرکاران این حوزه انجام پذیرد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 8 =