نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برد موبایل چه نقشی در این دستگاه دارد و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

چرا موبایل سامسونگ دائماً هنگ می‌کند و ریستارت می‌شود؟ دلیل خاموش شدن خود به خود گوشی سامسونگ چیست؟ چرا موبایل سامسونگ بالا نمی‌آید؟ چرا نمی‌توان هیچ اطلاعاتی بر روی گوشی سامسونگ ریخت و از روی آن پاک کرد؟ یکی از احتمالاتی که می‌توان درصورت بروز هر یک از این مشکلات در موبایل سامسونگ درنظر گرفت، خرابی برد این دستگاه است. درواقع برد مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه موبایل است که میزبان سایر اجزاء این دستگاه می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با نقش برد در موبایل، عوامل و علائم خرابی آن و از همه مهم‌تر بهترین مرکز جهت تعمیر برد موبایل سامسونگ آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تعمیر برد موبایل سامسونگ

مقاومت، خازن، دیود، ترانزیستور و سیم‌پیچ از اجزاء اصلی برد موبایل هستند که برد وظیفه برقراری ارتباط بین‌ آن‌ها و تعیین نقش و مسئولیت هر کدام از این اجزاء را برعهده دارد. نقش مقاومت، ارسال جریان برق به تمامی قطعات سخت‌افزاری موبایل است و خازن هم منبع تغذیه ولتاژ است. از دیود نیز برای تثبیت کردن ولتاژ در گوشی استفاده می‌شود. ترانزیستور و سیم‌پیچ هم به ترتیب وظیفه تقویت کردن ولتاژ و محافظت از ولتاژ را در موبایل برعهده دارند. بروز مشکل برای هر یک از این اجزاء، عملکرد برد موبایل را با مشکل مواجه می‌کند و کاربر را مجبور می‌کند تا برای تعمیر برد موبایل سامسونگ ، این دستگاه را به تعمیرکاران بسپارد.

بررسی انواع بخش‌های برد موبایل

اگر بخواهیم به طور کلی نگاهی به بخش‌های برد موبایل بیندازیم، باید بگوییم که برد موبایل از سه بخش یا بلوک شامل: بلوک Base Band، بلوک Radio Frequency و بلوک Analog Frequency تشکیل شده است. تکنسین‌های نمایندگی موبایل سامسونگ جهت تعمیر برد موبایل سامسونگ ، متناسب با مشکلاتی که برای این دستگاه به وجود آمده است به عیب‌یابی بلوک موردنظر بر روی برد می‌پردازند. هر یک از این بلوک‌ها دارای اجزاء ریز و درشتی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

این مطلب را از دست ندهید   آموزش حذف فایل‎های دانلود شده

بلوک Radio Frequency

در بالاترین قسمت برد موبایل، بلوک Radio Frequency قرار دارد که نقش اصلی آن برقراری ارتباط با BTS و دریافت فرکانس‌های GSM و انتقال داده‌ها به سایر بخش‌ها است. VCO، آی سی RF، آی سی PF، آنتن، فیلترهای SAW و سوئیچ آنتن همگی از اجزاء تشکیل‌دهنده این بلوک هستند که نقش و مسئولیت آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

VCO: تبدیل کردن فرکانس‌های گوشی

آی سی RF: انجام مدولاسیون و دمدولاسیون یا به زبان ساده تغییر فرکانس سیگنال حامل

آی سی PF: تقویت و ارسال فرکانس و امواج

آنتن: دریافت فرکانس‌ها از دکل‌های مخابراتی

فیلترهای SAW: فیلتر کردن فرکانس‌های اضافی اطراف گوشی

سوئیچ آنتن: مدیریت سیگنال‌های فرستنده و گیرنده برای برقرار ارتباط

بلوک Base Band

در قسمت میانی برد، بلوک Base Band  قرار گرفته است که از آی سی‌های متعددی شامل: آی سی بلوتوث، شارژ، پاور، رادیو FM، CPU و آی سی‌های متعلق به حافظه تشکیل شده است. نقش و وظایف هر یک از این آی سی‌ها به شرح زیر می‌باشد:

آی سی بلوتوث: دریافت و ارسال امواج بلوتوثی

شارژ: شارژ کردن باتری

پاور: تامین ولتاژ باتری برای انتقال به تمامی اجزاء گوشی

رادیو FM: پردازش کردن داده‌های مربوط به کانال‌های رادیویی

CPU: پردازش تمامی داده‌ها و اطلاعات گوشی

آی سی‌های متعلق به حافظه: این نوع آی سی‌ها شامل: آی سی رم و آی سی فلش می‌باشند.

بلوک Analog Frequency

آخرین بلوک برد موبایل، بلوک Analog Frequency است که اجزاء آن اسپیکر، میکروفون و آی سی صوتی می‌باشند. مطمئناً با نقش اسپیکر و میکروفون در گوشی آشنایی دارید، اما اگر با نقش آی سی صوتی در این دستگاه آشنایی ندارید، لازم است بدانید که نقش این آی سی، تبدیل داده‌های آنالوگ به دیجیتال است.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن وای فای موبایل

چه عواملی در خراب شدن برد موبایل نقش دارند؟

سه عامل مهم شامل: نوسان برق، وارد شدن ضربه به موبایل و نفوذ رطوبت به آن در خراب شدن برد این دستگاه نقش دارند. درواقع وارد شدن شوک الکتریکی به موبایل، زمانی که در حال شارژ شدن است، موجب آسیب‌دیدگی پاور و برد این دستگاه می‌شود. از این‌رو پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از خرابی و تعمیر برد موبایل سامسونگ ، هنگام شارژ کردن این دستگاه آن را به محافظ برق متصل کنید. از طرفی از وارد شدن ضربه و بخصوص رطوبت به گوشی خود جلوگیری کنید.

علائم خرابی برد موبایل چیست؟

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، شایع‌ترین مشکلاتی که به دلیل معیوب شدن برد موبایل سامسونگ، گریبان‌گیر کاربران این دستگاه می‌شوند شامل:

  • ریستارت شدن یا هنگ کردن دائمی موبایل سامسونگ
  • خاموش شدن کامل گوشی سامسونگ بعد از فلش یا ریست فکتوری این دستگاه
  • خاموش شدن خود به خود موبایل سامسونگ
  • روشن شدن اما بالا نیامدن گوشی یا به اصطلاح بوت نشدن گوشی
  • عدم امکان ذخیره و حذف اطلاعات در گوشی

مشاهده یکی از پیغام‌های Encrypt Unsuccessful و Internal Storage Damaged هنگام بالا آمدن گوشی می‌باشند.

آیا امکان تعمیر برد موبایل سامسونگ وجود دارد؟

پاسخ این پرسش که آیا امکان تعمیر برد موبایل سامسونگ وجود دارد یا خیر؟ به نوع مشکلی که برای برد این دستگاه به وجود آمده است و میزان آسیب‌دیدگی آن بستگی دارد. با این وجود بهتر است درصورت مشاهده هر یک از علائم خرابی برد گوشی سامسونگ، این دستگاه را به تکنسین‌های نمایندگی تعمیرات سامسونگ بسپارید تا با عیب‌یابی دقیق موبایل سامسونگ، تشخیص دهند که امکان تعمیر آن وجود دارد یا خیر؟

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر باتری Galaxy S10e
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =