نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل

این روزها و با گسترش استفاده از اینترنت، مبحث امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. شما باید تلاش کنید تا همواره امن‌ترین شرایط و وضعیت ممکن را برای اکانت‌های فعال خود ایجاد کنید.

یکی از اکانت‌هایی که می‌تواند اطلاعات حیاتی و شخصی شما را شامل شود، اکانت گوگل است که این روزها به وفور از آن استفاده می‌شود. اکانت گوگل شما که در واقع همان جیمیل هم محسوب می‌گردد، می‌تواند اطلاعاتی همچون اطلاعات تماس، رمزهای عبوری که برای سایت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنید و حتی ایمیل‌های حائز اهمیت تجاری شما را در بر بگرید.

بنابراین اگر فرد سودجو و ناشناسی بتواند وارد اکانت جیمیل یا گوگل شما شود، امنیت اطلاعات شما زیر سوال رفته و وی می‌تواند سوء استفاده‌های جبران ناپذیری را به بار آورد!

اما چگونه می‌توانیم از این موضوع و دستیابی سایر افراد ناشناس به اکانت جیمیل یا گوگل خود جلوگیری کنیم؟ برای تحقق این موضوع باید ضریب امنیت اکانت خود را افزایش دهید. یکی از بهترین روش‌هایی که با استفاده از آن قادر به افزایش ضریب امنیت اکانت خود می‌شوید مربوط به فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل یا گوگل می‌شود.

تایید هویت دو مرحله ای منجر می‌شود که هر فرد ضمن تلاش به منظور ورود به اکانت گوگل یا جیمیل شما، پس از وارد کردن رمز عبور صحیح اکانت، مجبور به عبور از یک فیلتر ثانویه و ارائه کد تایید دیگری هم شود. این فیلتر ثانویه یا مرحله دوم احراز هویت می‌تواند از طریق ارسال پیامک و کد تایید به شماره تماس مورد نظر صاحب اکانت یا ارسال ایمیل و کد تایید برای آدرس ایمیل ثانویه‌ مد نظر صاحب اکانت یا روش‌های مشابه دیگر صورت پذیرد.

این مطلب را از دست ندهید   کند شدن سرعت گوشی

بنابراین به این صورت حتی اگر فرد سودجویی رمز عبور اکانت گوگل یا جیمیل شما را داشته باشد هم قادر به ورود به آن نخواهد بود و باید مرحله دو تایید هویت را هم طی کند.

اما چگونه می‌توانیم از طریق آیفون یا هر دستگاه دیگری قابلیت تایید هویت دو مرحله ای یا همان Two Step Authentication گوگل را فعال کنیم؟ در این مقاله از نمایندگی رسمی تعمیرات گوشی سامسونگ قصد داریم که به آموزش قدم به قدم و دقیق نحوه فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل یا گوگل در آیفون بپردازیم. با طی کردن مراحل مشابه در هر دستگاه دیگری هم قادر به فعال سازی قابلیت Two Step Authentication یا همان احراز هویت دو مرحله ای خواهید بود.

گوگل سعی کرده که پروسه فعال سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله ای را تا حد امکان ساده کند. به منظور فعال کردن این قابلیت برای اکانت گوگل یا جیمیل خود باید مراحل زیر را طی کنید:

با کلیک بر روی این قسمت به صفحه فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله ای جیمیل یا گوگل مراجعه کنید.

بر روی گزینه Get Started کلیک نمایید.

آدرس ایمیل و رمز عبور اکانت گوگل خود را وارد کنید. ممکن است که در این مرحله لازم شود که تنها رمز عبور یا پسورد اکانت گوگل شما وارد شود.

بر روی گزینه Get Started کلیک کنید.

در فیلدی که به منظور وارد کردن شماره تماس ارائه شده است، شماره تلفن خود را وارد کنید تا از طریق آن گوگل بتواند کد تایید شش رقمی مورد نیاز را برایتان ارسال کند. تیک گزینه Text Message را بزنید تا کد تایید نام برده شده از طریق پیامک برایتان ارسال شود.

این مطلب را از دست ندهید   اتصال موبایل به تلویزیون

بر روی گزینه Send Code کلیک کنید تا گوگل اقدام به ارسال کد تایید کند. در این لحظه محیطی شبیه به عکس زیر بر روی صفحه نمایش آیفون و مرورگر سافاری شما نمایان می‌شود. شما باید کد تایید 6 رقمی که گوگل برایتان پیامک می‌کند را در فیلد موجود وارد کنید.

به محض اینکه کد 6 رقمی تایید هویت گوگل از طریق پیامک به دست شما رسید، آن را در فیلد موجود وارد کنید و بر روی گزینه Verify کلیک نمایید.

سپس می‌توانید دستگاهی که از طریق آن اقدام به فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای جیمیل یا گوگل کرده‌اید را به عنوان یک دستگاه قابل اعتماد برای گوگل معرفی کنید. برای انجام این عمل تیک گزینه Trust this computer را زده و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

حال باید در مرحله بعد بر روی گزینه Confirm کلیک کنید تا تایید نهایی خود مبنی بر فعال سازی قابلیت احراز هویت دو مرحله ای اکانت گوگل را ارائه کنید.

بدین صورت قابلیت تایید هویت دو مرحله ای جیمیل یا گوگل شما فعال می‌شود. از این پس هر زمان که هر فردی اقدام به ورود به اکانت گوگل یا جیمیل شما کند، علاوه بر رمز عبور باید کد تایید مراحل دوم احراز هویت که برای شماره تلفن ثبت شده شما پیامک می‌شود را هم به صورت صحیح وارد نماید. در غیر این صورت وی قادر به ورود به اکانت گوگل شما و استفاده از آن نخواهد بود.

امنیت احراز هویت دو مرحله‌ای چقدر است؟

همه چیزهایی که درباره اهمیت و ایمنی این روش احراز هویت گفتیم، سر جای خودش اما این سیستم غیرقابل نفوذ نیست. درست است که سیستم ۲AF اکانت‌ها را در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها ایمن‌تر می‌کند ما خودش هم در معرض حملات سایبری قرار دارد.

این مطلب را از دست ندهید   روشن نشدن وای فای موبایل

در سال ۲۰۱۱ شرکت امنیت سایبری RSA اعلام کرد توکن‌های احراز هویت SecurID این شرکت هک شده است. این توکن‌ها بخشی از سیستم احراز هویت دوعاملی این شرکت بودند که هکرها به آنها دست یافتند. این پرونده هنوز هم یکی از مهمترین نفوذها در سیستم‌های امنیتی دو عاملی محسوب می‌شود.

یکی از بزرگترین حفره‌های امنیتی احراز هویت دو مرحله‌ای که بیش از همه مورد استفاده هکرها قرار می‌گیرد، مهندسی اجتماعی است. وقتی یک هکر می‌تواند با پشتیبانی سرویس‌های آنلاین تماس بگیرد، خودش را به جای شما جا بزند و پسورد را عوض کند دیگر نیازی به هک کردن سیستم دوعاملی ندارد. هکرها معمولا از این روش برای هک کردن سیستم دوعاملی استفاده می‌کنند. به سیم کارت کاربر دسترسی پیدا می‌کنند و به این ترتیب خیلی راحت فاکتور دوم برای ورود به حساب کاربری را به دست می‌آورند.

آیا این چیزی از اهمیت احراز هویت دوعاملی کم می‌کند؟ به هیچ وجه. آیا این سیستم ایمن است؟ به اندازه خودش بله و قطعا می‌تواند امنیت حساب‌های کاربری را بیشتر کند. شکستن روش‌های شناسایی دو عاملی کار ساده‌ای نیست و به ندرت رخ می‌دهد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم حتما شما هم از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.

دلایل ارسال نشدن پیام های MMS در اندروید

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =