آشنایی با پیغام خطای 504 یا “Error 504” در گوگل پلی استور (بخش سوم)
پیغام خطای 504 یا “Error 504” در شرایطی نمایش داده میشود که مشکلی در دانلود یک اپلیکیشن یا بازی از طریق گوگل پلی استور ایجاد شده باشد. برای رفع این پیغام خطا یا ارور کافیست که مراحل زیر را انجام دهید:
وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید.
حال به بخش اپلیکیشنهای دستگاه مراجعه کنید. این بخش ممکن است با عناوینی نظیر Apps، Application Manager یا Applications نمایش داده شود.
حال به تب All مراجعه کرده و در لیست ارائه شده گزینه Google Play Store را یافته و انتخاب کنید.
با انتخاب گزینههای Clear Data و Clear Cache حافظه کش و دادههای اپلیکیشن گوگل پلی استور دستگاه خود را حذف کنید.
مجددا به بخش اپلیکیشنهای دستگاه (Apps، Applications یا Application Manager) و تب All مراجعه کنید.
گزینه Google Services Framework را یافته و انتخاب نمایید.
با لمس گزینههای Clear Cache و Clear Data نسبت به حذف حافظه کش و دادههای Google Services Framework دستگاهتان اقدام کنید.
اگر با انجام موارد فوق پیغام خطای 504 یا “Error 504” همچنان نمایش داده شد نسبت به حذف حساب کاربری گوگل خود اقدام نمایید و مجددا اطلاعات آن را وارد دستگاه کرده و لاگین کنید.
پیغام خطای 505 یا “Error 505” در گوگل پلی استور
پیغام خطای 505 یا “Error 505” زمانی در گوگل پلی استور نمایش داده میشود که دو یا چند اپلیکیشن به دسترسیهای تکراری نیاز داشته باشند. به منظور رفع این پیغام خطا باید آن اپلیکیشنهای با دسترسیهای مشابه را پیدا کنید و با استفاده از اپلیکیشنهای واسطی نظیر Lucky Patcher مشکل موجود را برطرف نمایید. چنانچه در رابطه با این موضوع و پیغام خطا در گوگل پلی استور اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، میتوانید از طریق شمارههای ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آنها راهنمایی بخواهید.
پیغام خطای 491 یا “Error 491” در گوگل پلی استور
پیغام خطای 491 یا “Error 491” در شرایطی نمایش داده میشود که امکان دانلود یک اپلیکیشن یا به روز رسانی آن وجود نداشته باشد. به منظور رفع این مشکل مراحل زیر را انجام دهید:
وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه شوید.
گزینه Accounts را انتخاب نمایید.
با استفاده از گزینه Remove Account نسبت به حذف حساب کاربری گوگل خود اقدام کنید.
حال دستگاه خود را ریستارت کرده و مجددا به تنظیمات و بخش Accounts آن مراجعه کنید.
گزینه Add Account را انتخاب کرده و حساب کاربری گوگل خود را بار دیگر به دستگاه اضافه کنید.
حال در منوی تنظیمات یا همان Settings دستگاه خود به بخش اپلیکیشنها مراجعه کنید. این بخش ممکن است با عناوینی نظیر Apps، Application Manager یا Applications نمایش داده شود.
حال به تب All مراجعه کرده و در لیست ارائه شده گزینه Google Services را یافته و انتخاب کنید.
با انتخاب گزینههای Clear Data، دادههای آن را حذف کنید و نهایتا گزینه Force Stop را هم انتخاب کنید.
پیغام خطای 498 یا “Error 498” در گوگل پلی استور
پیغام خطای 498 یا “Error 498” تحت شرایطی در دستگاه نمایش داده میشود که در فرآیند دانلود اپلیکیشن از طریق این بخش گوگل پلی استور اختلال ایجاد شود. به منظور این مشکل به موارد زیر دقت داشته باشید:
در ابتدا مطمئن شوید که حافظه کش (Cache) دستگاهتان پر نشده باشد. در صورت پر بودن حافظه کش دستگاه ممکن است با پیغام خطای 498 یا “Error 498” مواجه شوید. بنابراین در قدم اول سعی کنید که حافظه کش دستگاه را تا حد امکان پاکسازی نمایید. حال دستگاه اندرویدی خود را ریستارت کرده , وارد ریکاوری مد (Recovery Mode) آن شوید. دقت داشته باشید که شیوه مراجعه به بخش ریکاوری در دستگاههای اندرویدی متفاوت است، چنانچه در رابطه با این موضوع و نحوه ورود به بخش ریکاوری مد در دستگاه خود سوالی داشتید، میتوانید از طریق شمارههای ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آنها راهنمایی بخواهید.
پس از اینکه به بخش ریکاوری مد دستگاه مراجعه کردید، گزینه Wipe cache partition را انتخاب کنید تا حافظه کش دستگاه شما به کلی حذف شود. با انجام این عمل احتمالا ارور یا پیغام خطای 498 یا “Error 498” دیگر در گوگل پلی استور ارائه نخواهد شد.
پیغام خطای 919 یا “Error 919” در گوگل پلی استور
پیغام خطای 919 یا “Error 919” برخلاف سایر موارد نامبرده شده در حین دانلود اپلیکیشنها از گوگل پلی استور نمایان نمیشود. این پیغام خطا پس از اتمام دانلود اپلیکیشنها از سوی گوگل پلی استور نمایش داده خواهد شد. اما دلیل ارائه پیغام خطای 919 یا “Error 919” در گوگل پلی استور چیست؟
دلیل نمایش دادن پیغام خطای 919 یا “Error 919” با حافظه خالی دستگاهتان ارتباط مستقیمی دارد. اگر پس از دانلود یک اپلیکیشن یا بازی نسبت به نصب آن اقدام کرده و با پیغام خطای 919 یا “Error 919” مواجه شدید، بدون تردید حافظه داخلی دستگاه شما پر شده است. بنابراین با حذف برخی از موارد همچون ویدئوها، فایلهای صوتی، سایر اپلیکیشنها و بازی و … فضای خالی دستگاه خود را افزایش دهید اپلیکیشن مورد نظر در دستگاهتان قابل نصب باشد.
پیغام خطای 413 یا “Error 413” در گوگل پلی استور
پیغام خطای 413 یا “Error 413” در شرایطی نمایش داده میشود که فرآیند دانلود اپلیکیشن یا به روز رسنی آن با مشکلی مواجه گردد. اگر در دستگاه خود از پروکسی (Proxy) استفاده میکنید، حتما آن را غیرفعال کنید چرا که استفاده از پروکسی میتواند منجر به بروز مشکل در فرآیند دانلود اپلیکیشنها از گوگل پلی استور شده و پیغام خطای 413 یا “Error 413” را به همراه داشته باشد. به منظور رفع یا حل پیغام خطای 413 یا “Error 413” مراحل زیر را انجام دهید:
ابتدا به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه خود مراجعه کنید.
حال به بخش اپلیکیشنهای دستگاه خود مراجعه کنید. این بخش ممکن است با عناوینی نظیر Apps، Application Manager یا Applications نمایش داده شود.
حال به تب All مراجعه کرده و در لیست ارائه شده گزینه Google Services را یافته و انتخاب کنید.
با انتخاب گزینههای Clear Data، دادههای آن را حذف کنید و نهایتا گزینه Force Stop را هم انتخاب کنید.
حال با انجام مراحل زیر، روند مشابه را برای Google Play Store دستگاهتان تکرار کنید:
وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید.
حال به بخش اپلیکیشنهای دستگاه مراجعه کنید. این بخش ممکن است با عناوینی نظیر Apps، Application Manager یا Applications نمایش داده شود.
حال به تب All مراجعه کرده و در لیست ارائه شده گزینه Google Play Store را یافته و انتخاب کنید.
با انتخاب گزینههای Clear Data، دادههای اپلیکیشن گوگل پلی استور دستگاه خود را حذف کنید.
همچنین بهتر است که حافظه کش و دادههای مرورگر نصب شده بر روی دستگاه اندرویدیتان را هم به شیوه مشابه حذف نمایید.
«ادامه دارد….»