نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با حافظه SD و تفاوت آنها

در این مقاله قصد داریم که در رابطه با این موضوعات صحبت کنیم و تفاوت های مختلف انواع حافظه SD را برای شما عزیزان شرح دهیم. به این صورت اگر قصد خرید یک حافظه SD برای تبلت یا گوشی اندرویدی خود را داشته باشید، می‌توانید با آگاهی بیشتری اقدام به انتخاب محصول مد نظرتان نمایید.

برخلاف آیفون‌های اپل، اغلب تبلت و گوشی‌های اندرویدی از اتصال حافظه SD پشتیبانی می‌کنند. حافظه SD در واقع نوعی از مموری است که با نصب آن در دستگاه، می‌توان از آن به عنوان مکان جانبی ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کرد. اما آیا تمام حافظه های SD یکسان هستند؟ معنای برخی از عبارت‌های که بر روی آن‌ها نوشته شده چیست؟ مثلا حافظه SD از نوع SDHC است چه تفاوتی با حافظه SD دارد که از نوع SDXC است؟ یا واژه UHS در نامگذاری حافظه های SD به چه معناست؟

چه ظرفیتی از حافظه SD برای گوشی شما مناسب است؟

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های حافظه های SD مربوط به ظرفیت آن‌ها می‌شود. به عنوان مثال ممکن است یک حافظه SD ظرفیت 16 گیگابایتی داشته باشد و مدل دیگر آن ظرفیت 32، 64، 128 گیگابایتی و غیره را ارائه کند. به نظر شما خرید کدامیک از ظرفیت‌های موجود برای دستگاهتان انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شود؟

بسیاری از کاربران تصور دارند که هرچه حافظه SD آن ظرفیت بیشتری داشته باشد، انتخاب بهتری انجام داده‌‌اند! اما به واقع این چنین نیست و در برخی از شرایط نصب یک حافظه SD با ظرفیت بالا می‌تواند منجر به کند شدن عملکرد دستگاه شود. این موضوع به ویژه در شرایطی محسوس می‌شود که حجم فضای ذخیره‌سازی اطلاعات در حافظه SD افزایش یابد.

این مطلب را از دست ندهید   باتری Galaxy J6

اگر دقت کرده باشید شرکت‌های تولید و عرضه کننده دستگاه‌های اندرویدی که از حافظه SD پشتیبانی می‌کنند، اغلب اشاره دارند که دستگاه مورد نظر از حافظه SD تا نهایت ظرفیت فلان گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال همانطور که در عکس فوق می‌بینید، سامسونگ ضمن رونمایی از گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و اس 7 اج اشاره داشته که این دو محصول از اتصال حافظه SD با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. این عدد به آن معناست که حافظه SD برای دو گوشی گلکسی اس 7 و اس 7 اج مناسب است که نهایتا ظرفیت 256 گیگابایتی داشته باشد و ذخیره کردن اطلاعات با حجم بیش از این مقدار در حافظه SD دستگاه می‌تواند منجر به بروز مشکل و کند شدن عملکرد آن شود. بنابراین پیش از خرید حافظه SD و انتخاب ظرفیت آن، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که دستگاهتان نهایتا از چه ظرفیتی از حافظه SD پشتیبانی کامل و مناسب می‌کند.

آیا حافظه SD که می‌خرید اصل است یا تقلبی؟

متاسفانه یکی از رایج‌ترین مشکلاتی و دغدغه‌هایی که در حین خرید حافظه SD با آن مواجه هستید مربوط به شناخت جنس اصل از تقلبی و انتخاب نمونه اصل می‌شود. هم اکنون در بازار داخلی حافظه های SD تقلبی بسیار زیاد شده‌اند و در فروشگاه‌های مختلف عرضه می‌شوند. خرید این نوع اجناس می‌تواند منجر به بروز مشکلات زیادی در عملکرد دستگاه شود و به شدت سرعت عمل آن را کاهش دهد.

بنابراین باید در حین خرید انواع حافظه SD تفاوت مابین جنس تقلبی و اصل را بشناسید. برای انجام این کار باید دقت زیادی داشته باشید. چند نمونه از روش‌ها و ترفندهایی که در شناسایی انواع حافظه SD اصل و تقلبی موثر است به شرح زیر هستند.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر صفحه نمایشگر Galaxy S10

یکی از اصلی‌ترین تفاوت های حافظه SD تقلبی و اصل مربوط به کیفیت چاپ اطلاعات بر روی بدنه آن می‌شود. در جین خرید انواع حافظه SD به اطلاعات چاپ شده بر روی آن‌ها دقت کنید. اگر این اطلاعات با کیفیت و وضوح مناسبی چاپ نشده باشند، شک نداشته باشید که حافظه SD مورد بحث یک محصول تقلبی است.

همچنین به مسئله یک دست بودن رنگ‌های حافظه SD دقت کنید. اگرچه در اغلب موارد حافظه های SD به رنگ مشکی هستند اما اگر قصد خرید حافظه SD را داشتید که رنگی است، توجه کنید که پر رنگ‌تر بودن رنگ‌ها به معنای اصل بودن حافظه SD نخواهد بود، بلکه برعکس می‌تواند نشان دهنده تقلبی بودن آن باشد. شرکت‌های سازنده حافظه SD سعی می‌کنند که حالتی یکپارچه و یک دست را برای محصولات خود ارائه کنند.

تفاوت حافظه SDHC یا حافظه میکرو SDXC چیست؟

اما نوبت به انواع حافظه SD می‌رسد. دو عبارت یا واژه SDHC و SDXC به چه معنا هستند؟ تفاوت اصلی دو نوع از حافظه های SDHC و میکرو SDXC مربوط به ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات در آن‌ها می‌شود. حافظه های SDHC نهایتا قادر به ذخیره 32 گیگابایت از اطلاعات هستند، اما حافظه های میکرو SDXC می‌توانند ظرفیت بیشتری را ارائه کنند. اغلب دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌تر از حافظه SDXC پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین حتما به این مسئله دقت داشته باشید که دستگاهتان با کدامیک از انواع حافظه SD سازگاری دارد.

کلاس یا رده انواع حافظه SD را بشناشید!

حافظه های SD دارای کلاس یا رده‌های مختلفی هستند و این فاکتور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در حین خرید حافظه SD باید به آن توجه داشته باشید. کلاس یا رده‌های مختلفی که برای حافظه های SD ارائه شده شامل اعداد 2، 4، 6 و 10 می‌شود. این اعداد شاید برایتان عجیب و بی‌معنا به نظر برسند اما باید بدانید که نشان دهنده حداقل نرخ نوشتن و خواند اطلاعات انواع حافظه SD هستند.

این مطلب را از دست ندهید   انتقال اطلاعات با برنامه MobileTrans

به عنوان مثال یک حافظه میکرو SD که کلاس 4 است، حداقل سرعت 4 مگابایت در هر ثانیه را به منظور نوشتن و خواند اطلاعات ارائه می‌کند. این سرعت در حافظه های SD کلاس 6 به 10 مگابایت در هر ثانیه می‌رسد و برخی از حافظه های SD هم این پتانسیل را دارند که حداقل سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات 95 مگابایت در هر ثانیه را ارائه کنند. بنابراین هرچه کلاس یک حافظه SD بیشتر باشد، حداقل سرعت خواند و نوشتن اطلاعات آن هم بیشتر است.

عبارت UHS به چه معناست؟

حافظه های میکرو SD در دو مدل UHS-1 و UHS-3 طبقه‌بندی می‌شوند. از نظر تئوری حافظه های میکرو SD نوع UHS می‌توانند از سرعت رد و بدل اطلاعات 312 مگابایت در هر ثانیه پشتیبانی کنند، اما در عمل این موضوع امکانپذیر نیست.

بنابراین سرعت رد و بدل اطلاعات حافظه های UHS-1 به 10 مگابایت در ثانیه و سرعت رد و بدل اطلاعات حافظه های UHS-3 به 30 مگابایت در هر ثانیه می‌رسد. پس استاندارد UHS-3 به مراتب از UHS-1 بهتر است. پس عبارت UHS سرعت رد و بدل اطلاعات حافظه SD شما را نمایش می‌دهد و می‌تواند یکی از اصلی‌ترین معیارهای شما برای انتخاب انواع حافظه SD محسوب شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =