نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع تخلیه باتری اندروید

آیا با دلایل تخلیه باتری اندروید آشنایی دارید؟ تلفن‌های هوشمند همچنان سریع‌تر می‌شوند و هر به‌روزرسانی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید همراه است که نوید زندگی شما را آسان‌تر می‌کند. اما این فناوری همچنین می تواند عمر باتری شما را کاهش دهد و باعث ناامیدی شما شود. اگر Android شما سریعتر از حد معمول تخلیه می شود، نترسید. در این مقاله ، کارشناسان ما به میلیون‌ها مشتری کمک می‌کنند تا هر روز با استفاده از راه‌حل‌های ساده، چنین مشکلاتی را در تعمیر تلفن حل کنند. در اینجا راهنمای آنها در مورد علت تخلیه باتری اندروید و نحوه رفع آن است.

تخلیه باتری اندروید

چرا گوشی اندروید من اینقدر سریع می میرد؟

باتری Samsung Galaxy یا Google Pixel شما ممکن است به دلایل مختلفی به سرعت تخلیه شود. در اینجا برخی از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • اعلان‌ها و هشدارهای فشار زیادی وجود دارد که باتری را خالی می‌کند.
  • برنامه‌های زیادی در حال اجرا خدمات مکان هستند.
  • تعداد زیادی برنامه در پس‌زمینه اجرا می‌شود.
  • صفحه نمایش خیلی روشن است.
  • صفحه نمایش قبل از خواب خیلی طولانی روشن می ماند.
  • گوشی سرویس نداره
  • سیستم عامل گوشی قدیمی است.
  • تغییرات شدید دما روی تلفن و باتری شما تأثیر می گذارد.
  • باتری گوشی در پایان چرخه عمر خود است.

چگونه باتری گوشی خود را بیشتر دوام بیاوریم

اگر از خود می پرسید: “چرا تلفن من اینقدر سریع می میرد؟” این راهنما برای شماست در اینجا به شما می گوییم که چگونه می توانید اندروید خود را شارژ و بهینه نگه دارید تا در طول روز دوام بیشتری داشته باشد. هر راه حل بر روی یک تلفن سامسونگ دارای Android 12 آزمایش شده است. مراحل ممکن است برای سایر دستگاه های Android کمی متفاوت باشد.

 اعلان های فشاری خود را محدود کنید

از اخبار فوری گرفته تا به‌روزرسانی‌های تحویل غذا، اعلان‌ها نحوه ارتباط و آگاهی شما هستند. اما اگر هشدارهای زیادی فعال باشد، می تواند باتری اندروید شما را تخلیه کند. برای خاموش کردن اعلان‌های فشار از یک برنامه:

  1. به Settings > Notifications (یا Apps & Notifications) بروید. لیستی از برنامه ها ظاهر می شود.
  2. روی More (یا مشاهده همه) ضربه بزنید تا همه برنامه های نصب شده گوشی خود را مشاهده کنید.
  3. برنامه ای را که می خواهید اعلان ها را برای آن محدود کنید انتخاب کنید.
  4. سوئیچ کنار نام برنامه را خاموش کنید. همچنین می‌توانید برای سفارشی‌سازی تنظیمات اعلان‌ها بر روی اکثر برنامه‌ها به‌صورت جداگانه کلیک کنید (به عنوان مثال، می‌توانید به Instagram® اجازه دهید برای نظرات جدید برای شما اعلان ارسال کند، اما آن‌ها را برای دنبال‌کنندگان جدید خاموش کند).
این مطلب را از دست ندهید   5 مشکل رایج گوشی سامسونگ

تنظیمات خدمات مکان خود را تنظیم کنید

برنامه‌هایی مانند Waze™ و Google Maps™ به شما کمک می‌کنند با استفاده از ویژگی سرویس‌های موقعیت مکانی تلفن خود در اطراف خود جابه‌جا شوید. اما اگر این برنامه‌ها در پشت صحنه اجرا می‌شوند و شما در سفر نیستید، سرویس‌های مکان می‌توانند باتری شما را خالی کنند. برای تنظیم این:

  • به Settings > Location بروید.
  • با خاموش کردن سوئیچ بالای صفحه، خدمات تنظیم موقعیت مکانی را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید روی مجوزهای برنامه ضربه بزنید تا ببینید کدام برنامه‌ها از خدمات مکان استفاده می‌کنند و هر برنامه را جداگانه خاموش کنید. در Google Pixel، روی Apps & Notifications > Advanced > Permission manager > Location ضربه بزنید تا این تنظیم را تنظیم کنید.

فعالیت در زمینه پایین

برنامه‌هایی مانند Facebook® و Instagram همچنان می‌توانند در پس‌زمینه اجرا شوند، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنند، محتوا را تازه‌سازی کنند و اعلان‌ها را فشار دهند، حتی پس از بسته شدن آن‌ها – که می‌تواند باتری تلفن شما را تخلیه کند. در اینجا نحوه استفاده از ویژگی بهینه سازی باتری گوشی برای کاهش فعالیت پس زمینه آورده شده است:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. روی باتری و مراقبت از دستگاه (یا باتری) ضربه بزنید.
  3. روی دکمه Optimize Now ضربه بزنید. در برخی از دستگاه‌های اندرویدی، فهرستی از برنامه‌ها با یک پیام اخطاری در کنار برنامه‌هایی که عمر باتری زیادی مصرف می‌کنند ظاهر می‌شود. روی هر پیام ضربه بزنید و سپس Restrict را انتخاب کنید.

 روشنایی صفحه خود را تنظیم کنید

در مرحله بعد، سعی کنید روشنایی صفحه نمایش خود را کم کنید، که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از تخلیه سریع باتری شما می شود. همچنین به جلوگیری از سوختن صفحه نمایش شما کمک می کند، که می تواند باعث آسیب دائمی شود. برای تنظیم روشنایی صفحه:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. روی نمایشگر (یا نمایشگر > سطح روشنایی) ضربه بزنید.
  3. نوار لغزنده روشنایی را در سطحی که راحت هستید تنظیم کنید.
این مطلب را از دست ندهید   نحوه تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

همچنین می‌توانید حالت تاریک (یا تم تیره) را که از پس‌زمینه تاریک برای صرفه‌جویی در پیکسل‌ها و عمر باتری استفاده می‌کند، یا روشنایی تطبیقی ​​که به‌طور خودکار صفحه‌نمایش شما را با نوردهی تنظیم می‌کند، روشن کنید.

 تنظیمات تایم اوت صفحه خود را تنظیم کنید

تنظیم دیگری که ارزش تنظیم دارد، مهلت زمانی صفحه نمایش شما است، که مدت زمان سپری شدن قبل از خواب صفحه را کنترل می کند. از آنجایی که تلفن شما برای روشن ماندن از انرژی استفاده می کند، فواصل زمانی کوتاه تری بین چرخه های خواب برای صرفه جویی در مصرف باتری توصیه می شود. برای تنظیم تنظیمات مهلت زمانی صفحه نمایش:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. روی Display > Screen timeout (یا Display > Advanced > Screen timeout) ضربه بزنید.
  3. لیستی از فواصل زمانی ظاهر می شود. توصیه می کنیم فاصله زمانی خود را بین 30 ثانیه تا یک دقیقه تنظیم کنید.
  4. به روز رسانی های سیستم عامل را بررسی کنید

اجرای یک نسخه قدیمی از سیستم عامل شما همچنین می تواند باتری گوشی شما را خالی کند. به روز رسانی منظم سیستم عامل خود نه تنها کارایی را افزایش می دهد، بلکه با نصب به روز رسانی های امنیتی نیز افزایش می یابد. برای اینکه ببینید آیا آخرین نسخه را دارید یا خیر:

  1. روی تنظیمات > به‌روزرسانی نرم‌افزار > بررسی به‌روزرسانی‌ها ضربه بزنید (در برخی از دستگاه‌های Android، این به صورت تنظیمات > سیستم > پیشرفته > به‌روزرسانی سیستم > بررسی به‌روزرسانی ظاهر می‌شود).
  2. روی OK ضربه بزنید.
  3. اگر سیستم عامل شما به روز باشد، «نرم افزار فعلی به روز است» نمایش داده می شود. اگر آپدیت جدیدی در دسترس است، دستورالعمل ها را برای دانلود آن دنبال کنید.
این مطلب را از دست ندهید   خطرات روت کردن گوشی سامسونگ

 از تلفن خود در برابر دمای شدید محافظت کنید

چه در حال حرکت هستید و چه در آنجا می‌مانید، مطمئن شوید که تلفن خود را در محیط‌های خیلی گرم یا سرد قرار ندهید. قرار گرفتن در دمای شدید نه تنها می تواند باتری گوشی شما را تخلیه کند، بلکه باعث داغ شدن بیش از حد و انفجار آن می شود و ایمنی شما را به خطر می اندازد. سعی کنید تلفن خود را در منطقه ای بین 68 درجه و 86 درجه فارنهایت ذخیره کنید. برای راه‌های بیشتر برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلفن، راهنمای ما را بررسی کنید.

 مطمئن شوید که تلفن شما سرویس دارد

در حالی که این ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید تلفن شما سرویس دارد. اگر اندروید شما دائماً به دنبال سیگنال است، می تواند باتری شما را به سرعت تخلیه کند. اگر سرویس ندارید و دلیل آن را نمی دانید، این راهنما را برای مراحل عیب یابی دنبال کنید.

 حالت صرفه جویی در باتری را روشن کنید

اگر در تنگنا هستید و تلفن شما در آخرین مرحله خود قرار دارد، سریع‌ترین راه حل این است که حالت بهینه‌سازی باتری را روشن کنید. اگرچه این کار عملکرد را کاهش می دهد، اما مدتی را تا شارژ بعدی گوشی برای شما خریداری می کند. برای روشن کردن حالت صرفه جویی در باتری:

  • روی تنظیمات > مراقبت از باتری و دستگاه > باتری (یا تنظیمات > باتری > صرفه جویی در باتری) ضربه بزنید.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی را روشن کنید (یا روی روشن کردن اکنون ضربه بزنید).

 بررسی کنید که آیا باتری شما در پایان چرخه عمر خود است یا خیر

اگر هیچ یک از مراحل بالا جواب نداد، ممکن است به این دلیل باشد که باتری گوشی اندرویدی شما در حال خاموش شدن است.

آیا می دانید: خطرات روت کردن گوشی سامسونگ

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =