نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطرات استفاده از گوشی در زمان شارژ

خطرات استفاده از گوشی در زمان شارژ زمانی جدی می شوند که کاربر از هر کابلی برای شارژ دستگاه خود استفاده کند. به گفته تکنسین های مرکز تعمیر گوشی سامسونگ اگر برای شارژ دستگاه خود از شارژر اورجینال دستگاه استفاده کنید، به دستگاه فشاری وارد نمی شود و می توان از آن استفاده کرد. در حقیقت تلفن همراه شما چه با آن کار کنید و چه نکنید، شارژ می‌شود و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

اما استفاده از گوشی در هنگام شارژ روند شارژ شدن گوشی را کندتر می کند؛ زیرا از طرفی دستگاه شارژ می‌شود و از طرف دیگر همان شارژ به‌ سرعت مصرف می شود. در این حالت میزان کند بودن یا تند بودن عملیات شارژ گوشی بستگی به میزان فعالیتی دارد که همزمان در دستگاه در حال انجام است.

اینکه می گوییم خطرات استفاده از گوشی در زمان شارژ وابسته به کابل و آداپتور آن است بی دلیل نیست، زیرا کابل و آداپتور‌های شارژ همگی یکسان ساخته نشده‌اند؛‌ برخی سرعت کمتری به نسبت نسخه‌های دیگر دارند و باتری گوشی شما را دیرتر شارژ می‌کنند. برخی دیگر ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به باتری دستگاه بزنند. بنابراین می توان گفت که کابل های شارژ تقلبی منجر به نابودی باتری دستگاه و احتمالا وقوع اتفاقات ناگوار خواهند شد.

بررسی خطرات استفاده از گوشی در زمان شارژ

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم خطرات استفاده از گوشی در زمان شارژ تنها زمانی قوت می یابد که از قطعات اورجینال و اصل برای این کار استفاده نکنیم. برای مثال اگر باتری گوشی سامسونگ شما به هر دلیلی نیاز به تعویض دارد، حتما از مرکز تعمیر موبایل سامسونگ کمک بگیرید و هرگز از باتری های فیک و تقلبی استفاده نکنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر گوشی گلکسی اس 6

تنها دلیلی که می تواند کاربر را به سمت قطعات فیک ببرد، قیمت است. این در حالی است که از هیچ لحاظی این کار به صرفه و اقتصادی نیست. طبق بررسی ها و آزمایشاتی که در گوشی هایی که دچار حادثه شده اند، انجام شده، تنها نکته مشترک این بوده که کاربران از نمونه های اصل باتری، کابل یا آداپتور استفاده نمی کرده اند.

باید بدانید که گوشی ها توان و ظرفیت های متفاوتی دارند و بر اساس آن توان و ظرفیت باید از قطعات جانبی استفاده کرد. میزان انرژی ورودی و خروجی شارژر هر محصولی توسط کمپانی سازنده و متناسب با باتری گوشی هوشمند تعیین شده است. لذا اگر می‌خواهید شارژر جدیدی خریداری کنید، حتما سطح ورودی و خروجی آن را با کابل شارژ اصلی خود مقایسه کنید.

کابل شارژ و باتری چه تاثیری در شارژ شدن گوشی دارند؟

کارشناسان مرکز تعمیر گوشی سامسونگ در بررسی خطرات استفاده از گوشی در زمان شارژ به این نتیجه رسیده اند که برای شارژ همه انواع گوشی‌ها شارژرهای ۸۰۰ میلی آمپری مناسب است با این حال قبل از استفاده از هر نوع گوشی و لوازم جانبی آن باید دفترچه راهنمای دستگاه کاملاً مطالعه شود.

باتری گوشی تنها چیزی نیست که در حین استفاده از کابل های شارژ تقلبی در معرض خطر قرار می‌گیرد. پرداخت هزینه کمتر به خاطر خرید کابل های شارژ تقلبی ممکن است در آینده هزینه‌های چند برابری برای کاربر به دنبال داشته باشد. کارشناسان درباره خطرات استفاده از گوشی در زمان شارژ اینگونه توضیح می دهند که گرمای بیش از حد در یک منطقه از باتری می‌تواند به فرار حرارتی منجر شود.

این مطلب را از دست ندهید   اسکن گوشی سامسونگ برای حذف بدافزار

این اتفاق زمانی می‌افتد که قسمتی از باتری نتواند در سرعتی به اندازه‌ کافی سرد شود و طی یک واکنش زنجیره‌ای شکست، گرمای بیشتر و بیشتری تولید می‌شود. به عبارت دیگر، گرمای بیش از حد با واکنشی همراه است که شتاب افزایش دما را به دنبال دارد. در نهایت، این امر می‌تواند به آتش‌سوزی یا انفجار منجر شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =