نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعویض دکمه ولوم گلکسی نوت 4 سامسونگ

تعویض دکمه ولوم گلکسی نوت 4 اگر از دارندگان گوشی سامسونگ مدل گلکسی نوت 4 هستید و دکمه تنظیم صدای گوشی شما از کار افتده و یا به درستی کار نمی کند، باید به فکر تعویض آن باشید.

تعویض برد گوشی نوت 4 سامسونگ

دکمه ولوم معمولاً به دلایلی همچون شکستگی یا ترک خوردگی، دچار اختلال در عملکرد می شود. خوشبختانه تعویض دکمه ولوم در این مدل از گوشی های سامسونگ کار آسانی است و در این مقاله، به شرح چگونگی آن به صورت مرحله به مرحله و به همراه تصویر پرداخته ایم. مدت زمان تخمینی برای انجام این هشت مرحله، 25 تا 35 دقیقه می باشد.

قطعات مورد نیاز برای تعویض دکمه ولوم

مرحله اول: جداسازی درب پشت

  • دستگاه تعمیری را خاموش کنید.
  • با ناخن و یا اسپاتول، درب پشتی آن را از بدنه جدا کنید و در گوشه امنی برای جلوگیری از اسیب دیدن قرار دهید.

مرحله دوم: جداسازی باتری

  • لبه پایینی باتری را با دست به سمت بالا هدایت کرده و باتری را به طور کامل از جایپاهش جدا کنید. سپس آن را در گوشه امنی برای در امان ماندن از آسیب های احتمالی قرار دهید.

بیشتر بدانید: تعمیر گوشی سامسونگ

مرحله سوم: جداسازی سیم کارت

  • سیم کارت را به آرامی از جایگاهش بیرون بیاورید.

مرحله چهارم: باز کردن پیچ های نگهدارنده فریم میانی

  • پیچ هایی که با رنگ قرمز در تصویر مربوطه مشخص شده اند را باز کنید. تعداد آن ها 16 عدد می باشد.

مرحله پنجم: شل نمودن فریم میانی

  • نوک پیک را به آرامی از لبه سمت راست قاب گلکسی نوت 4 تعمیری به داخل شکاف میان بدنه و فریم میانی آن فرو کنید. مقداری با پیک بازی کنید تا شکاف این بخش بیشتر شود، سپس نوک قاب باز کن یا اسپاتول را در داخل شکاف مذکور فرو کنید و سعی کنید با اهرم کردن قاب باز کن در این قسمت، صفحه نمایش گوشی را از فریم میانی دستگاه فاصله دهید.
  • قاب با کن را به تدریج در گوشه سمت راست و بالای قاب گلکسی نوت 4 تعمیری رو برده و آن را به گونه‌ای اهرم کنید که منجر به فاصله گرفتن بدنه گوشی از فریم میانی آن شود. همین کار را برای لبه سمت چپ قاب گوشی هم تکرار کنید. در پایان این مرحله باید بخش فوقانی قاب گلکسی نوت 4 تعمیری مثل عکس سوم شده و نمایش گر آن آماده جداسازی از فریم میانی باشد.
این مطلب را از دست ندهید   به چه دلیل سامسونگ گلکسی خود به خود خاموش می شود؟

مرحله ششم: باز کردن گیره های اطراف محل نشستن باتری

  • با نوک اسپاتول، گیره های موجود در لبه های محل نشستن باتری دستگاه تعمیری را آزاد کنید.

مرحله هفتم: جدا کردن فریم میانی

  • گوشی را طوری در دست بگیرید که انگشت های شصت شما بر روی محل قرار گیری باتری و انگشت های اشاره روی لبه های فریم میانی قرار بگیرند.
  • با انگشتان شصت، دستگاه را به سمت جلو هل داده و با انگشتان میانی، فریم میانی را به سمت عقب بکشید تا فریم و نمایشگر از هم فاصله بگیرند. سپس آن دو را از یکدیگر جدا سازید و نمایشگر ال سی دی را در گوشه ای امن برای در امان ماندن از آسیب های احتمالی قرار دهید.

مرحله هشتم: تعویض دکمه ولوم گلکسی نوت 4

  • با پنس لبه بالایی دکمه ولوم را ازلبه فریم میانی گرفته و به سمت عقب بکشید. همین کار را برای گوشه زیرین دکمه هم انجام دهید تا کاملا از فریم میانی جدا شود.
  • حال می ‌توانید دکمه ولوم گلکسی نوت 4 را تعویض کنید.

 

نکات مهم:

  • به منظور بستن گوشی باید مراحل شرح داده شده را از انتها به ابتدا مرور کرده و به شکل معکوس انجام دهید.
  • بر روی برد اصلی گلکسی نوت 4 یک فریم پلاستیکی که به اصطلاح به آن فریم میانی
    (Mid Frame) گفته می‌شود، قرار گرفته است که برای برداشتن دکمه ولوم گلکسی نوت 4 سامسونگ، لازم است ابتدا این فریم را از روی برد گوشی جدا کنید، زیرا دقیقاً روی لبه همین فریم قرار دارد.
  • اگر برای وارد کردن پیک یا نوک اسپاتول به داخل شکاف بین فریم میانی و بدنه گلکسی نوت 4 تعمیری دچار مشکل شدید، می ‌توانید از ساکشن کاپ کمک بگیرید. اعمال گرما به لبه های قاب گوشی نیز برای ساده‌ تر شدن جدا سازی موثر واقع می ‌شود.
این مطلب را از دست ندهید   7 راه اتصال ایرپادها به گوشی سامسونگ
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =