نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش حذف دیتا و کش برنامه‌ها در اندروید

حذف دیتا و کش برنامه‌ها در اندروید 6.0 مارشمالو نسبت به اندروید 5.0 آب نبات چوبی دچار تغییراتی شده است. به همین سبب ما قصد داریم که در این مقاله اختصاصی به آموزش حذف دیتا و کش برنامه‌ها در اندروید 6.0 مارشمالو بپردازیم.

کش یا همان Cache و دیتا یا Data اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید ذخیره می‌شود و بدین صورت سرعت عملکرد برنامه‌ها در اجراهای بعدی افزایش یافته و برخی از اطلاعات و داده‌های اصلی مورد نیاز کاربر در آن ذخیره خواهند شد. ذخیره کردن اطلاعات در حافظه کش و همچنین ذخیره دیتا برنامه‌ها توسط سیستم عامل اندروید امری خوشایند است، اما در برخی از شرایط این موضوع ممکن است مشکل‌ساز شود.

به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که حافظه کش مرورگر کروم دستگاه شما به قدری اطلاعات در خود ذخیره کرده باشد که حجم آن به چند گیگابایت برسد. همچنین این مشکل این روزها در برنامه تلگرام هم به وفور رخ می‌دهد. بنابراین لازم است که در شرایط خاصی نسبت به حذف دیتا و کش برنامه‌ها اقدام نمود.

اما چطور می‌تواند در دستگاه‌های اندرویدی حافظه کش و دیتا اپلیکیشن‌ها را حذف یا اصطلاحا پاک سازی کرد؟ انجام این عمل بسیار ساده است. در اندروید 5.0 آب نبات چوبی حذف دیتا و کش برنامه‌ها به شیوه‌ای متفاوت با اندروید 6.0 مارشمالو انجام می‌شد، از اینرو ممکن است برخی از شما عزیزان در رابطه با نحوه حذف دیتا و کش برنامه‌ها در اندروید 6.0 مارشمالو دچار سردرگمی شده باشید.

مراحل حذف دیتا و کش برنامه‌ها در اندروید

حذف دیتا و حافظه کش اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو فرآیند چندان پیچیده و دشواری را به همراه ندارد. بدین منظور کافیست که در دستگاه اندرویدیتان مراحل زیر را طی کنید:

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر میکروفون موبایل

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدی خود شوید. این بخش با آیکونی شبیه به یک چرخ دنده در منوی اپلیکیشن‌های دستگاه قابل مشاهده است.

حال باید بخش مربوط به اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های دستگاه خود را بیابید. این بخش عموما با نام‌هایی همچون Apps، Applications، Manage Applications و… نمایش داده می‌شود.

با ورود به بخش اپلیکیشن‌ها یا Apps دستگاه اندرویدی خود لیستی پیش رویتان قرار می‌گیرد. در این لیست تمام برنامه‌های نصب شده در دستگاه را مشاهده خواهید کرد. به دنبال نام برنامه‌ای باشید که قصد حذف دیتا و کش آن را دارید. به عنوان مثال ما قصد داریم که دیتا و کش مرورگر کروم گوشی اندرویدی خود را حذف کنیم، بنابراین در لیست موجود به دنبال برنامه کروم گشته و آن را انتخاب کردیم.

با انتخاب برنامه گوگل کروم صفحه‌ای شبیه به تصویر فوق نمایان می‌شود. در لیست موجود باید گزینه Storage را انتخاب نمایید.

با انتخاب گزینه Storage مانند تصویر ضمیمه شده یک پنجره پاپ‌آپ نمایان می‌شود که حاوی دو عبارت CLEAR CACHE و CLEAR DATA است. با انتخاب گزینه CLEAR CACHE حافظه کش مرورگر حذف شده و با انتخاب گزینه CLEAR DATA دیتای اپلیکیشن انتخاب حذف می‌شود.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، حافظه کش مرورگر کروم ما فضایی در حدود 22.45 مگابایت از حافظه دستگاه را اشغال کرده است. اگر هر برنامه‌ای فضایی این چنینی را اشغال کند بدون تردید در آینده نزدیک با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه می‌شویم. بنابراین حذف دیتا و کش اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر کابل های اتصال Galaxy A80

همچنین اگر اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش برنامه تلگرام گوشی شما افزایش پیدا کند ممکن است با مشکلاتی نظیر عدم توانایی دانلود فایل‌های تصویری مواجه شوید. در این شرایط باید نسبت به حذف حافظه کش برنامه تلگرام اقدام کنید. روش شرح داده شده یکی از روش‌های موجود به منظور حذف حافظه کش اپلیکیشن‌های اندرویدی محسوب می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =