نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه سرعت گوشی اندروید را بالا ببریم؟

شاید یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقات، داشتن یک گوشی کند باشد، حالا چه از روز اول یک گوشی پایین رده‌ی کند خریداری کرده باشید و چه پس از گذشت زمان به تدریج کند شده باشد و اینکه علت کند شدن سرعت گوشی هر چه که باشد، این سوال برای اکثر افراد پیش می‌آید که چگونه سرعت گوشی اندروید خود را بالا ببریم؟ یا اینکه آیا راهکاری برای این مشکل وجود خواهد داشت و یا باید به خرید گوشی جدید فکر کرد. خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارد که به بهبود عملکرد گوشی و یا تبلت شما کمک می‌کند. به همین دلیل ۱۹کالامگ لیستی از نکات و ترفندها را جمع‌آوری کرده‌ تا شما را به نتایج دلخواه برساند!

۱- شناسایی مشکل گوشی

اولین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن علت این مشکل است: این احتمال وجود دارد که مشکل به دلیل وجود یک یا چند برنامه و یا حتی ناشی از خود سیستم گوشی باشد. اپلیکیشن Trepn Profiler شرکت کوالکام، زمان واقعی بارگیری CPU، میزان مصرف رم، بررسی ترافیک اینترنت هم برای داده‌های گوشی و هم وای‌فای را برای هر هسته نشان می‌دهد. البته ممکن است نرم افزارهای دیگری نیز وجود داشته باشند که بتوانید برای پیدا کردن مشکل از آنها استفاده کنید.

این برنامه، همچنین مشخصات اپلیکیشن‌ها و پروفایل‌های سیستم را در اختیار ما قرار می‌دهد و  روش‌های متنوعی برای نمایش داده‌های انباشته شده را شامل می‌شود. می‌توانید داده‌های پروفایل خود را ذخیره کنید و به صورت آفلاین آن را مشاهده و تحلیل کنید، حتی قابلیت این را دارد که کارهایی را روی برنامه‌های در حال اجرا انجام دهید. بعد از اینکه مشکل را شناسایی کردید، می‌توانید سراغ راه‌حل‌های زیر بروید.

۲. خالی کردن حافظه موبایل

تمام عکس‌ها، ویدئوها و یا برنامه‌هایی که نصب کردید، فضای زیادی را در گوشی‌تان اشغال می‌کنند. برای اینکه گوشی روان کار کند و سرعت خوبی داشته باشد به اندازه کافی فضای خالی نیاز دارد تا نفس بکشد. حال اگر فضای کمی در دسترس باشد شروع به کند شدن می‌کند. خوشبختانه، اکثر گوشی‌های اندروید گزینه‌هایی را ارائه می‌دهند که بدون نیاز به نصب برنامه‌ای دیگر از قابلیت‌های آن استفاده کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض فریم میانی گوشی گلکسی نوت 3

به Settings (تنظیمات) بروید، سپس Storage (ذخیره‌سازی) – در بعضی از گوشی‌ها storage زیر مجموعه Device Maintenance یا موارد مشابه است – را انتخاب کنید. در آنجا می‌توانید میزان فضای استفاده شده را ببینید و حتی متوجه شوید برنامه یا فایل‌ها چه میزان از حافظه را اشغال کرده‌اند.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، گوشی شما چندین گزینه‌‌ برای مدیریت حافظه پیشنهاد می‌دهد. در اکثر گوشی‌های اندرویدی می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Free up space،  فایل‌های دانلود شده‌ و اپلیکیشن‌هایی که مدت زیادی بلا استفاده است را حذف کنید. برای مثال در گوشی‌های سامسونگ گزینه‌ای به نام Clean now وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌ها و برنامه‌هایی که در حافظه پنهان (کش) قرار دارند را پاک کنید.

اگر گوشی شما قابلیت پاک کردن حافظه پنهان از طریق گزینه‌های مدیریت حافظه را نداشته باشد، می‌توانید این کار را بصورت دستی انجام دهید. بسیاری از اپلیکیشن‌های سنگین مبتنی بر عکس، مثل شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و مرورگرهای شما صدها مگ و حتی گیگابایت از حافظه پنهان شما را اشغال می‌کنند.

خیلی از برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید برای اینکه عملکرد خوبی داشته باشند از داده‌های حافظه پنهان استفاده می‌کنند. نصب این برنامه‌ها از یک نظر راه خوبی به نظر می‌رسد، اما اگر حافظه گوشی‌تان در حال اتمام است می‌تواند معکوس عمل کند. در اینجا به برنامه‌هایی که لازم است برای افزایش سرعت گوشی از دستشان خلاص شوید اشاره کرده‌ایم:

۳. ویجت‌هایتان را کم کنید

بسیاری از کاربران علاقه زیادی به استفاده از ویجت‌ها دارند، اما باید بدانند که گرچه استفاده از ویجت جالب و کاربردی است ولی آن‌ها هم سهم خود را از مصرف منابع دارند. اگر ویجتی دارید که واقعا به آن نیازی ندارید، بهتر است آن را غیر فعال کنید. اشکالی ندارد که از گوشی‌تان زیاد استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که اجرای همزمان چند برنامه باعث کاهش سرعت گوشی شما می‌شود؛ پس بهتر است اندکی گزینشی‌تر عمل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   تعمیر دوربین جلوی Galaxy S20 Ultra

۴. انیمیشن‌ها و افزونه‌ها را غیرفعال کنید.

بسته به نوع لانچری که استفاده می‌کنید، متوجه می‌شوید که انیمیشن‌های مختلف و افکت‌های خاصی وجود دارد. ممکن است عالی به نظر برسند ولی می‌توانند باعث کندی گوشی شما شوند. به launcher’s settings بروید و این افزونه‌های غیر ضروری را غیرفعال کنید، با این کار سرعت گوشی خود را ارتقا می‌دهید. اگر این گزینه در گوشی شما وجود نداشت به قسمت developer options بروید. تنظیمات توسعه دهندگان یا developer options به طور معمول بر روی گوشی‌ ها فعال نیست. برای فعال سازی این بخش وارد تنظیمات شوید و به قسمت درباره دستگاه (About phone)بروید، روی گزینه شماره ساخت یا build number هفت بار ضربه بزنید. اکنون تنظیمات جدیدی در صفحه ایجاد شده است که توسعه دهندگان اندروید از آن استفاده می‌کنند.

۵. برنامه‌ها را ببندید و RAM را آزاد کنید.

اجرای همزمان چند برنامه باهم دسترسی به هر یک از آنها را آسان می‌کند، اما روی عملکرد آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. می‌توانید از طریق لیست برنامه‌های در حال اجرا، اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده نمیکنید را ببندید. اگر گزینه‌های توسعه دهنده یا همان developer options را فعال کرده‌اید، از آن طریق نیز می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا در صفحه نمایش را غیرفعال کنید.البته در صورتی که کاربر حرفه‌ای موبایل هستید، این راه را پیشنهاد می‌دهیم.

۶. برنامه‌های پاک کننده و تسک کیلر را نصب نکنید.

گرچه استفاده از برنامه‌های پاک‌کننده حافظه ایده بسیارخوبی به نظر می‌رسد ولی تسک کیلرها و برنامه‌های مدیریت حافظه از آن جهت که به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کنند، معمولا ضررشان بیشتر از نفعشان است. گوشی‌های اندروید معمولاً خودشان RAM‌ شان را مدیریت می‌کنند. بعلاوه، اگر برنامه‌ای که به آن نیاز داشتید را ببندید، راه‌اندازی مجدد آن مصرف باتری بیشتری را طلب می‌کند؛ این موضوع به نوبه‌ی خود باعث کند شدن سرعت گوشی می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید   روش تعویض قاب پشت Galaxy S21

۷. گوشی‌تان را ری‌استارت کنید.

سریع ترین و آسان ترین روش، ری استارت کردن آن است. این کار با پاک شدن حافظه کش و متوقف شدن برنامه‌های غیر‌ضروری در حال اجرا، باعث می‌شود گوشی دوباره به خوبی کار کند.

۸. مطمئن شوید نرم افزارتان آپدیت است.

آیا نوتیفیکیشن‌های به روزرسانی نرم افزار را نادیده می‌گیرید؟ آپدیت نرم افزار همیشه ویژگی‌های جدیدی را اضافه نمی‌کند، خیلی از مواقع باگ‌های گوشی را برطرف می‍کند و باعث ارتقا عملکرد آن می‌شود؛ همین امر می‌تواند سرعت گوشی شما را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد.

۹. بازگشت به تنظیمات کارخانه:

یک راه‌حل قدیمی که هنوز هم وقتی راهکارهای دیگر جوابگو نباشند به کار می‌آید، همین فکتوری ریست است! البته با انجام این کار تمام اطلاعات شما نیز از دست خواهد رفت و گوشی‌تان مثل روز اولی که تولید شده می‌شود، اما حسنی که دارد این است که تمام کدهای باگ دار و هرچیزی که باعث کاهش عملکرد تلفن همراه شما شده، پاک می‌شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =